agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-04-05 | [This text should be read in romana] |
1.
Am È™ansa ca, din când în când, să pătrund în această lume. Nu mă întrebaÈ›i cum. Nu È™tiu (sau nu asta contează acum). Este lumea "Sensurilor" È™i "SemnificaÈ›iilor" (nu plină de sensuri È™i semnificaÈ›ii; ci, pur È™i simplu a "Sensurilor" È™i "SemnificaÈ›iilor"). 2. Această lume este o lume în care "spaÈ›iul" nu există. Și nici "timpul". Sau, mai degrabă, există un rudiment de timp. Cel al "Instantaneității". Fără trecut È™i viitor. Doar un "Prezent" continuu, în care lucrurile se fac È™i se desfac instantaneu. O instantaneitate a unei infinități de "prezenturi". Echivalente, dar nu identice. 3. "Eevenimentele-Sensuri" sunt intercondiÈ›ionate. Fiecare "Eveniment-sens" este un efect al întregii mulÈ›imi infinite de "Evenimente" ("Sensuri"). Si cauză (din infinitatea de "Evenimente-Sensuri-Cauze"), în acelaÈ™i "timp". 4. "Evenimentele-Sensuri se "aranjază" în È™iruri de "SemnificaÈ›ii" (asemănătoare/ analoage/ echivalente, uneori identice). ÃŽn mod "instantaneu". Șiruri de "Evenimente-Sensuri" = "SemnificaÈ›ii", în care fiecare element este "instantaneu" ca È™i "pauzele" dintre ele. Șiruri care se "menÈ›in" ca să dispară, pur È™i simplu, într-un "Eveniment-Sens" final, catastrofic (sau binecuvântat). Dispărând o "SemnificaÈ›ie" ca să apară, simultan, mii, milioane, miliarde…de alte "SemnificaÈ›ii". [ÃŽn Budism, apariÈ›ia, simultan cu dispariÈ›ia, unui "Eveniment-Sens" - intercorelat (cu) È™i produs (de) infinitatea tuturor "Evenimentelor-Sensuri" - se numeÈ™te "Legea AcÈ›iunii Eficiente". Iar apariÈ›ia È™i disparitia unei "SemnificaÈ›ii", se numeÈ™te "Legea Karmei"]. [ÃŽn Fizica sub-cuantică, a "Vidului plin", "SemnificaÈ›iile" se numesc "Corzi" (vibratoare) sau "Bucle" sau, paradoxal, "Ban"-uri (i.e. say or order that something not be done). Din care iau naÈ™tere "Cuante" de "SpaÈ›iu-Timp". Care produc "universuri". O infinitate ! Paralele, succesive sau ambele. Și care "comunică" între ele în "Lumea Inseparabilității È™i a RemanenÈ›elor Evanescente". Acolo unde ȘtiinÈ›a, Filosofia, Arta, Sacralitatea sunt Una]. [Dar…'Who does know whence come this creation (of "The Inseparability an Evanescent Permanence World") ? God only knows, or perhaps he knows not !' (Rig Veda x, 129, parafrazat)]. ------- 10. EU, DECADA, "SemnificaÈ›ia Supremă" sunt, ACUM, "înăuntrul", sau "Deasupra" accestei "Lumi"? Și dacă sunt "Deasupra", o pot, oare, influenÈ›a în deplină armonie? Căci (1+2+3+4 = 10); È™i 'ον, μα τον αμετερα, ψνχα παραδόντα τετραχτον παγαν αεναον φνσεως ρίξωμά τεχονσαν' - ' Jur, pe Cel ce-a transmis sufletului nostru tetractistul în care se găsegte izvorul È™i rădăcina înÈ›elepciunii È™i naturii eterne' [din 'Ieros Logos' sau 'Discursul Sacru' - Jurământul Pitagoreic] că tetractisul propriu-zis reprezintă seria primelor patru numere 1, 2, 3, 4 considerată ca serie È™i ca ansamblu; aceasta reprezentând de fap (1+2+3+4 = 10), DECADA.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy