agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-05-22 | [This text should be read in romana] |
Eu abia-s la grădiniță
Și aștept cu nerăbdare Să sosească ziua-n care Voi fi mândră școlăriță. Îmi piere poftă de joacă Când fratele meu se scoală Și pleacă sprinten spre școală Parcă în ciudă să-mi facă. Dar când rămân singurică Mă îndrept în graba mare Să-i cotrobăi prin sertare Că de el nu-mi mai e frică. Caut cartea care-mi place Și-aș alege-o dintr-o mie Cred că-i trigonometrie Ce fericită mă face! Are în ea, biata carte Unghuiri dezorientate, Linii în formă de arc Ca aleile din parc. În fază inițială Pe bază fundamentală Sunt, cum este și normal, Diferite natural. În ordine-aleatoare Cotangent descrescătoare Vreau acum să fie toate Riguros coordonate. Iar în valuri succesive Cu intenții progresive Aduc prin rotație Noua generație. Din rațiuni elementare Promovez valori reale Că nu vreau să am relații Cu multiple conotații. Și în termeni amicali Îi somez pe radicali Să nu facă autohtone Funcțiile monotone. Fac o generalizare La unghuiri complementare Nu accept interpolări Și false orientări. Măsurate arbitrar Cam negativiste par Eu le cer pe-această cale Exprimări raționale. Nu am posibilități Și pentru extremități Căci sectorul periferic N-are argument numeric. Vă mai spun în paranteză Și o altă ipoteză Pot să dau la fiecare Triunghiuri ajutătoare. Chiar acum mi-am amintit Că am unghiuri de-ascuțit Și le introduc precis În triunghiul circumscris. Cu niște raze vectoare Am să construiesc un soare Iar dintr-un spiralo-cerc Îi fac casă unui melc. Dintr-un singur poligon O să fac un mic șotron O să pun și-o semidreaptă Care curioas-așteaptă. Încă nu am abordat Ridicarea la pătrat Că-s prea multe rădăcini Rămase fără tulpini. Am răbdare infinită Să aplic nestânjenită Pentru zonele pasive Formule corelative. Când am să declar o zonă Experimental cazonă Voi primi printre urale Grade sexagesimale. O să-mi fac un semiplan Să echivalez un an Că n-ar fi mare scofală Să merg de mâine la școală. Cum să fac, măcar în joacă, Timpul repede să treacă Doar cu o extrapolare Excluzând zilele pare.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy