agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-03-08 | [This text should be read in romana] |
Sunt după lectura mai multor poeme sau simple gânduri, așternute pe"agonia". Sunt plăcut surprins de faptul că, măcar la anumite zile, ne amintim de cele care ne sunt sau ne-au fost mame.
Eu am fost, și poate sunt și acum, un om fericit, la capitolul "mame". M-am născut din dragostea fulgerătoare a mamei cu tatăl meu. Poate că nu a fost o mamă perfectă pentru mine ci numai pentru fiicele ei și surori vitrege și mai mici, ale mele. Soarta a vrut ca eu s-o idealizez, in lipsă, și în nopțile în care o invocam, având , de fapt și de drept, ca mamă, o bunică iubitoare și caldă, care, pentru că era "mama" a ars nesăbuit de tare pentru mine și, pe patul de spital, înainte de a muri, pentru că aveam doar șapte ani, i-a spus bunicului-tată: "Ioane, înșiră câte femei vrei tu, dar fă-l mare și pe ăsta". Au mai urmat mame care m-au iubit atât cât au putut sau cât s-au priceput. De parcă nu erau suficiente mamele, soții ale bunicului, tatăl meu adoptiv, la șirul de mame din viața mea, a mai adus și el, tatal meu natural, frate cu mine, încă vreo trei mame. Mama, pe care am invocat-o fierbinte, la necaz sau la greu, a revenit în viața mea târiu. Ce se mai putea face? I-am daruit fiul pierdut, și poate neuitat vreodată, să îi spună "dragă mamă" până ce s-a stins. Astăzi, de 8 Martie, aprind un mărțișor de ceară albă, la pieptul tuturor celor ce mi-au fost mame și acum se odihnesc. Numele lor este: Floricica, Floarea, Lucica, Teodora, Eugenia, Maria, Bibiana, Marioara, Egreta, Elena.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy