agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2011-08-14 | [This text should be read in romana] |
Tata
intrト, pe uネ兮 din dos, sト nu-l prindト mama, care foarte ciudat, de data aceasta, nu-l prinde. Nu ネ冲iu ce are cu el, de-i ascunde sticlele, ar trebui sト-l テョnネ嫺leagト, aネ兮 zice bunica. ネ-apoi, sticlele tatei au niネ冲e etichete foarte frumoase. Imediat ce tata goleネ冲e una sau douト, le strテ「ng ネ冓 le pun テョn apa fierbinte, テョn albia din mijlocul ogrトホii, pusト acolo de bunica, albie pe care o ocoleネ冲e ネ冓 vaca, atunci cテ「nd o aduce nik de la cireadト, fトビト sト o mai ameninネ嫺 cu vergeaua. Ochii bunicii sunt necruネ崙フori, aネ兮 zice tata, iar bunica zice cト ochii tatei sunt sticloネ冓. Nu prea mト intereseazト, cトツi urmトビesc pierdutト etichetele care se usucト la soare, agトκ嫗te ordonat cu niネ冲e cleネ冲iネ冩are colorate din plastic, de frテ「nghia pentru uscat rufe. Vテ「ntul e violent azi ネ冓 ele se zbat ca vrトッiile prinse de nik, テョn colivia de lemn pe care i-a dトビuit-o tata de ziua lui. Nu mi-a plトツut niciodatト cuvテ「ntul colivie, aネ兮 cト am rebotezat-o casト pentru pトピトビi. テ始 afarト de etichete, strテ「ng gテ「ndaci, dar numai din aceia care miros urテ「t, de pe frunzele de cartofi, テョi pトピtrez テョntr-un borcan cu benzinト pテ「nト se umple, apoi テョi テョngrop テョn pトノテ「nt, dupト casト. Nik zice cト la anul, pe locul acela, vor creネ冲e alネ嬖 gテ「ndaci. Bunica bolboreseネ冲e ceva pe sub nas, aud doar cト nu e creネ冲ineネ冲e ce fac. Mama e mulネ孛mitト cト o ajut la treburile casei. Apoi, テョmpreunト cu nik spトネトノ vreo 50 de sticle, deネ冓 mama susネ嬖ne cト-s destul de curate, atテ「ta timp cテ「t a bトブt tata din ele. Le punem テョntr-un coネ de nuiele ネ冓 mergem fericiネ嬖 ネ冓 desculネ嬖, la magazinul de la marginea satului, unde o vテ「nzトフoare grトピuネ崙, cu obrajii sfeclii, ne テョntinde, テョn loc de cupoane, alte douト sticle cu apト dulce 窶曦riguネ冩r窶 care face bulbuci. La テョntoarcere, o luトノ pe de-a dreptul, prin via lui moネ Petrache, gテ「ndind fiecare la ale lui: Nik, cum sト-mi rupト colecネ嬖a de etichete, eu , cum sト eliberez vrトッiile din colivie. Deネ冓, atunci cテ「nd moネ Petrache ne-a テョntins doi struguri, imediat, gテ「ndurile noastre s-au テョntテ「lnit frトκ嫺ネ冲e pe ciorchinele cel mare. Aproape sト cred cト ne-am rトフトツit pe uliネ嫺le satului, cテ「nd vトヅ porネ嬖le ネ冓 uネ冓le de la casト deschise vraiネ冲e ネ冓 pe mama cu ochii de un albastru sticlos ネ冓 necruネ崙フor. Douト vecine o trag pe bunica de pトビ, fトビト nici un pic de milト, care nu ネ冲iu ce cautト goalト ネ冓 nemiネ冂atト, テョn albia cu apト. Vecinele plテ「ng ネ冓 mama le ネ嬖ne isonul, ba, una mai ネ冓 ネ嬖pト la mine sト plテ「ng ネ冓 eu, cト aネ兮 se cuvine. Eu am sト plテ「ng numai atunci cテ「nd voi deschide colivia ネ冓 vor cテ「nta pトピトビile, dar ele n-au cum sト ネ冲ie despre asta. Toatト lumea e tristト, iar mie テョmi vine sト cテ「nt, pentru cト nimic din ce se テョntテ「mplト nu e テョncト adevトビat. Totul テョn inima mea va テョncepe mult mai tテ「rziu, cテ「nd voi creネ冲e mare, cu un cテ「ntec. ネtiu cト bunica se va trezi, テョネ冓 va lua zborul de pe laiネ嫗 acoperitト cu gherghine, greoi, ca o pトピトビe bトフrテ「nト, cテ「nd pe uネ兮 din faネ嫗 va intra Tata.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy