agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2012-05-06 | [This text should be read in romana] |
De cテ「nd mi-am cumpトビat primul aparat digital am テョnceput ca, la paginile de jurnal rezultate テョn urma cトネトフoriilor, sト adaug ネ冓 fotografii care sト ilustreze textul. Doar cト, テョn privinネ嫗 fotografiilor, mト テョncadrez テョn categoria 窶彗mator窶, cu toate semnificaネ嬖ile cuvテ「ntului: 窶1. (Persoanト) cトビeia テョi place ceva, care are predilecネ嬖e sau pasiune pentru ceva. 2. (Persoanト) care se ocupト cu o meserie, cu o artト, cu o disciplinト, fトビト a o exercita ca profesionist; diletant.窶
テ始 general, fotografiile mele ilustrau textul destul de bine ネ冓, din acest punct de vedere, am fost lトブdat pentru idee. E drept cト, uneori, selecネ嬖a fotografiilor テョmi ia mai mult timp decテ「t textul propriu-zis. De obicei, vin dintr-un concediu cu 1500- 2000 fotografii. O treime sunt bune de aruncat, din cauza vitezei, dar rトノテ「n suficiente pentru a-mi lua cテ「teva zile, mai ales cト, la fiecare obictiv, テョncerc mai multe テョncadrトビi. Totuネ冓, amatorismul meu fiind vizibil, am primit テョn cテ「teva rテ「nduri observaネ嬖i ネ冓 sugestii referitoare la calitatea fotografiilor. テ始 aceste condiネ嬖i cテ「nd, acum cテ「teva luni, am aflat de la un coleg cト se テョnscrie la un curs foto, am exclamat: 窶弖reau ネ冓 eu!窶 Tiulenovo 窶 un coleg de curs テ始 prima parte a cursului, au prevalat elementele de teorie. テ始 mare, au fost douト cursuri paralele, ca ネ冓 notele la patinaj: partea tehnicト ネ冓 cea artisticト. Elementele tehnice se referト la principiile fotografiei (vezi ochiul omenesc), structura aparatului, rol ネ冓 modalitトκ嬖 de utilizare pentru: sensibilitate, diafragmト, timp de expunere, focalizare, temperatura culorii窶ヲ Vトホテ「nd cテ「t de neネ冲iutor eram din punct de vedere tehnic, am ajuns la concluzia cト toate aceste noネ嬖uni despre fotografie ar trebui sト facト parte din bagajul de culturト generalト, cu predare la capitolul Opticト din liceu. Elementele artistice prezintト, de fapt, reguli de テョncadrare unanim acceptate 窶 punerea テョn evidenネ崙 a subiectului, regula treimilor, puncte forte, tトナetura de aur窶ヲ Tiulenovo 窶 o colegト de curs Cursul a fost unul universal valabil. Spun asta pentru cト fotografia este un domeniu vast, cu multe specializトビi posibile: peisaj, macro, portret, fotografii de produs (pentru reclame), fotografii de familie, de studio, de evenimente窶ヲ Odatト cu trecerea timpului, din punct de vedere lucrativ, ponderea s-a mutat de la studio la evenimente sau, ca sト vorbim pe faネ崙, nunネ嬖le sunt cele care aduc cei mai mulネ嬖 bani. Dar cum nu am de gテ「nd sト trトナesc din fotografie, m-am hotトビテ「t sト rトノテ「n la preocupトビile mele vechi 窶 peisajul ネ冓 familia. Tiulenovo 窶 peisaj caracteristic Dupト ce am cトパトフat suficiente cunoネ冲inネ嫺 tehnice, am ajuns la concluzia cト trebuie neapトビat sト-mi cumpトビ un aparat mai bun. Iniネ嬖al, vトホテ「nd aparatele colegilor de curs, voiam sト-mi iau neapトビat un dslr. Dar am fost la o reprezentanネ崙 Nikon din Constanネ嫗, am テョncercat cテ「teva aparate ネ冓 mi-am dat seama cト un dslr nu mi se potriveネ冲e pentru cト, din cauza ochelarilor, nu pot privi bine prin vizor. Am テョncercat ネ冓 un supliment la vizor pentru miopia mea, dar e tare incomod. E adevトビat cト dacト vrei, poネ嬖. Cu alte cuvinte, cテ「nd テョネ嬖 doreネ冲i un lucru, se gトピeネ冲e totdeauna o soluネ嬖e. Dar oare テョmi doream cu adevトビat? Am stat ネ冓 mi-am analizat prioritトκ嬖le: fotografii テョn vacanネ嫺, la festivalurile de umor, テョn familie ネ冓... cam atテ「t. Nu mi-am propus niciodatト sト fac fotografie artisticト. テ始 condiネ嬖ile astea, sト-mi iau un dslr ar fi fost ca ネ冓 cum m-aネ apuca de studiul pianului ネ冓, テョn loc de pianinト, mi-aネ cumpトビa un pian cu coadト marca Steinway. Comparaネ嬖a nu e exageratト, cam astea sunt proporネ嬖ile. Odatト intrat テョn horト, テョncepi sト-ネ嬖 cumperi obiective din ce テョn ce mai scumpe, blitz-uri mai puternice, trepiede, grip-uri, filtre... Ajungi la multe mii de euro. Bun, teoretic existト posibilitatea, odatト intrat テョn branネ兮 fotografilor care au depトκ冓t stadiul de amatori (テョn Constanネ嫗 existト un grup de tineri care face periodic ieネ冓ri gen workshop), sト テョncep ネ冓 fotografii artistice. Faptul cト sunt mai テョn vテ「rstト ca ei nu mト deranjeazト. Cテ「nd e vorba de aネ兮 ceva, テョmi amintesc de Socrate care, cu o zi テョnainte de execuネ嬖e, chemase un profesor sト ia lecネ嬖i de muzicト. - Bine, maestre, acum v-aネ嬖 gトピit, mai aveネ嬖 doar o zi de trトナt. - Dacト nu acum, atunci cテ「nd? Dar problema este cト eu NU VREAU sa fac fotografie artistica. Pentru cト テョncト o pasiune, pe lテ「ngト literatura umoristicト, ar テョnsemna o disipare a energiei テョn prea multe direcネ嬖i. ネ亙 aネ兮 nu-mi ajunge timpul. ネ亙 atunci, ca sト-mi tai deliberat orice tentaネ嬖e テョn direcネ嬖a asta, am hotトビテ「t sト-mi iau un bridge. Am cトブtat pe site-uri de specialitate, am fost la F64 din Bucureネ冲i, am facut comparaネ嬖i ネ冓 pテ「nト la urmト mi-am cumpトビat un aparat bun, cu zoom manual de 30x, senzor de 16 megapixeli, obiectiv luminos, ecran rabatabil ネ冓 parasolar (de cテ「nd テョmi doream eu un aparat cu cozoroc!). Abia dupト ce l-am cumpトビat mi-am dat seama cト テョn plus poate realiza, cu un efort minim, niネ冲e panorame superbe. Nessebar - panoramト テ始 a doua parte a cursului, s-a pus mult accent pe practicト. テ始 afara unor teme -ca la ネ冂oalト- modalitatea cea mai frecventト a fost participarea la workshop-uri. Am fost cu colegii ネ冓 profesorul o dupト amiazト テョn parc, o sテ「mbトフト seara la o carierト de piatrト lテ「ngト Murfatlar, テョn aネ冲eptarea apusului de soare, o duminicト テョn zori la cetトκ嬖le de la Enisala ネ冓 Jurilovca, vテ「nテ「nd un rトピトビit care nu mai venea. Enisala - cetatea Colegii au mai fost ネ冓 la alte workshop-uri, テョn Bulgaria la Capul Kaliakra, la Balcic, locuri care nu mト interesau, pentru cト le vトホusem, iar eu stau rトブ cu timpul. Dar cテ「nd a fost propusト o excursie la Nessebar, am acceptat imediat, auzisem numai lucruri bune despre orトκ册lul de pe malul mトビii dintre Varna ネ冓 Burgas. Aネ兮 s-a nトピcut textul de faネ崙, pe care テョl テョncadrez tot la pagini de jurnal. Pテ「nト la Nessebar, am oprit テョn Bulgaria pe malul mトビii, テョntr-o zonト mirificト, la Tiulenovo. Colegii de curs mai fuseserト acolo, テョn drum spre Capul Kaliakra, dar de data asta am prins cu toネ嬖i un soare magnific. Partea cea mai interesantト la Nessebar este peninsula, o zonト テョn care, テョn jurul cテ「torva ruine din Evul Mediu, s-a nトピcut un mic orトκ册l turistic bine exploatat, avテ「nd oferte variate 窶 pensiuni, magazine de suveniruri, restaurante, plajト, port turistic ネ冓 port de pescari. Toate au pトピtrat un iz medieval ネ冓 au un parfum aparte. テ始tr-un fel, Nessebar テョmi aminteネ冲e de zonele medievale din Sighiネ冩ara ネ冓 Sibiu. Constanネ嫗 are ネ冓 ea o peninsulト cu clトヅiri vechi de o sutト- douト de ani, deci ar putea veni cu o ofertト similarト. Dar テョn loc de ruine antice sau medievale, peninsula Constanネ嫺i oferト ruine moderne 窶 case テョn paraginト. Nessebar 窶 oraネ冰l vechi Nessebar 窶 ruine la intrarea テョn peninsulト Nessebar 窶 bisericト veche テョn stil bizantin Pe istmul care leagト oraネ冰l de peninsulト se gトピesc douト simboluri ale oraネ冰lui, o moarト de vテ「nt pe stテ「nga ネ冓 o statuie semeaネ崙 pe dreapta. Nessebar 窶 moara de pe istm Nessebar 窶 statuia de pe istm Odatト intrat テョn peninsulト, am テョncercat sト aplic ceea ce テョnvトκ嫗sem la curs. Un drum trebuie sト conducト privirea cトフre o ネ嬖ntト Spaネ嬖alitatea este sugeratト mai bine de douト, trei sau mai multe planuri din ce テョn ce mai depトビtate Detaliul poate spune mai multe decテ「t テョntregul テ始 drum spre hotel, am constatat cト ネ冓 テョn oraネ冰l propriu-zis, arhitecネ嬖i au avut テョn vedere pトピtrarea specificului local. Nessebar - clトヅire cu moarト Nessebar - clトヅire cu arcade Seara, la hotel, comentam fotografiile pe laptop, iar pe cele mai sugestive le postam pe facebook. Cum pe una din ele, care exemplifica analiza fotografiilor pe laptop, se vedea o sticlト de bere (cred cト era a mea), a venit imediat un protest de la un coleg din Constanネ嫗: - Bere? Pトナ asta faceネ嬖 voi acolo? Drept care am aranjat imediat o fotografie de grup, dupト ce am scos la ivealト toate berile posibile din minibaruri, pe care am テョnsoネ嬖t-o de un catren, sugerテ「nd reclama la bere. Precum se vede din decor O recunoaネ冲em toネ嬖 テョn cor, O nouト temト ne-am propus: Fotografia de produs. Cu aceasta, vト spunem cu toネ嬖i: La revedere! |
index
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy