agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2012-10-30 | [This text should be read in romana] |
n-am o coajă de pâine în casă
beau dolce cuvèe de colecÈ›ie È™i citesc il messaggero de ieri l-am luat (È™i ce dacă mă vede lumea) îl lăsase pe bancheta de alături în metrou un plictisit (ca È™i mine) de griul banal al decorului (eu È™i el vedem pesemne doar spaÈ›iile goale dintre culori) am fost (nu v-am spus) să-mi caut de muncă la colloquio domnul acela voia (de parcă treaba lui era doar să vrea) un muncitor iar eu m-am prezentat ca boul, cu cravată È™i guler apretat (ca în România) cordial mi-a oferit scaunul lui – nu m–-am prins de miÈ™to azi stau toată ziulica È™i număr necojile casei intru pe facebook, deschid agonia, dau like-uri prosteÈ™te, deschid agonia beau direct din sticlă ca golanii (doamna mea este la muncă, nu mă vede) la Roma pot fi un bun jurnalist (mi-am dat seama de asta citind ziarul de ieri - È™i după gustul vinului spumant) este o risipă de frumos în oraÈ™ este o risipă de români pe È™antiere, în casele bătrâne, sau coconoase dimineaÈ›a la È™ase vezi oameni bând bere Peroni È™i È™tii că ăia sunt conaÈ›ionalii tăi È™i te umple un soi straniu de mândrie mai rar vezi un landou de care să nu atârne o dădacă vorbind la mobil româneÈ™te totuÈ™i era bine să mă fi dus îmbrăcat de lucru sună la... (stai un pic, nu mă deloga, vin imediat) e poÈ™taÈ™ul m-a minÈ›it la interfon, era un comis voiajor, voia (obligatoriu) să-mi vândă noua poÈ›iune miracol antistres – par eu stresat? abia am reuÈ™it să scap de el, acum uite, chiar am nevoie de poÈ›iunea magică s-a terminat cuvèe-ul de colecÈ›ie È™i (mai rău nu se putea) a căzut netul, – noua manieră apocaliptică de a trăi sfâșiat de actualism voi ce spuneÈ›i? A, în România-s salariile mici È™i nu.... dar aveÈ›i internet, aveÈ›i coji, aveÈ›i tensiunea mare È™i-o È›ară al naibii (in/util) de frumoasă nici trei săptămâni atât a avut termen de valabilitate italienitatea mea că m-a È™i năpădit dorul... totuÈ™i era bine să mă fi dus îmbrăcat de lucru la Roma pot fi un bun jurnalist, mi-a zis-o aseară chiar doamna, mi-a apretat altă cămașă, aÈ™eza ceva într-o valiză, nu cumva plecăm în vacanță? presimÈ›eam eu o supriză, mă mânca tălpile a drum, ea murmura printre dinÈ›i ceva despre jurnaliÈ™tii mamii lor iubito stai să dau un like, numai unul È™i gata, frumoasei zile romane ce va să vină (ecou târziu: bine, mâine, cât sunt la serviciu, nu lăsa metroul năclăit în ziare) a spus de fapt altceva È™i în semn că mă înÈ›elege mi-a lăsat o sticlă de È™ampanie lângă pernă. (o È›inea ascunsă de pe vremea când nu eram jurnalist)
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy