agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2013-01-29 | [This text should be read in romana] |
Înainte de moartea tatei mi-am cumpărat un ghiveci
cu o plantă micuță, un vlăstar fragil cu frunze verzi punctate galben. Tata a venit la mine în vizită cu o felie mare de pepene roșu cu dungi verde închis ca fierăstrăul pe coajă. A pus-o în frigider și m-a privit îndelung cu ochii goi. Mă ierți? A întrebat. Nu am înțeles ce voia, trecusem prin momente grele alături. Și am răspuns da din toată inima. Privirea lui s-a înfipt atunci ca un cuțit printre amintirile mele ca moluștele. A murit câteva zile mai târziu, după ce mi-a dat telefon mormăind cu greu că trebuie să mă mut în altă casă. Peste un timp l-am ascultat, luând cu mine din acel loc planta mea fără floare, care se înălțase puțin. Am așezat-o pe birou lăsând-o să crească, frunză după frunză din tulpina subțire ca o scară pe care urci cu multă greutate. Sunt opt ani de atunci și ea este singurul meu copil, prieten, soț. A crescut foarte încet și neîntrerupt, i-am schimbat pământul de câteva ori. Ea a rămas în rădăcini, micuța mea comoară verde tărcat. Acum doi ani am devenit o bunică mândră pentru trei noi lăstari, răsăriți la picioarele ei. A trebuit să o leg de un băț de sprijin, să crească dreaptă în lumină. Când o privesc încă văd privirea tatei, adâncită în ochii mei cu durere. (29 ianuarie 2013)
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy