agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2020-12-28 | [This text should be read in romana] |
1.
Chiar aşa Gândurile au strâns rândurile Întotdeauna ai fost propriul tău maestru Şi propiul tău ucenic Pagini de da şi de nu S-au adunat în inima ta Colna ta de joacă A devenit colnă de pictură Care acum este atelier cu decoruri Cu personaje-oameni-păsări-peşti-obiecte-poveşti,... Aceasta a fost ora lui Pi Oră în care clipele transparente Au lăsat să se vadă prin ele Fiecare a văzut ce-a putut După cum şi cât a crezut Gândurile au strâns rândurile Pornite pe recuperări De albastre zări Cu dialoguri, cu monologuri Şi cu mărturisiri de iubiri Din cele mai neaşteptate motive Cu amintiri colorate de aşteptări Pe portativul mustăţilor lui Picasso S-a aşezat motivul acestui acum Cu cântecul în desfăşurare Într-o nostalgie de viitor Ca un covor zburător 2. Doar azi, după Sfântul Ştefan, ai aflat că Prietenii tăi aşteaptă o poveste Chiar aşa, tot ce-ai postat tu pe facebook Se consideră povestea ta Toţi aşeptăm câte ceva Tu ziceai să fac să fie Viaţa ca o poezie Cu povestea în pictură Ca o alifie pe arsură 3. Îmi spunea într-o zi Minunica, librăreasa mea de suflet. Tare greu trebuie să vă fie, să trăiţi în Consanţa, departe de Parcul Rozelor şi de tot spaţiul acela, al Eroilor, care a făcut şi încă mai face Istorie… Trec de la Minunica la mama paginilor cu suflet. Din ce mi-a trimis, îmi lipsesc paginile 6, 8, 9, 13, 17, 18, 19. Fix 7 pagini. 4. Numărul magic ne urmăreşte. Paginile duble nu pot fi citite. Literele sunt prea mici. Mergem mai departe pagină cu pagină. Sărim la întâlnirea cu Molly şi mai târziu vedem unde revenim şi de unde reluăm,... 5. Jocurile cu focurile şi cu amintirile au acoperit zilele lui decembrie Începute-n septembrie. Stau să socotesc şi să-mi aduc aminte Care pe care, cine cu cine, pe cine au fost puse accentele greşit Cum se face că lucrurile au luat o aşa întorsătură De n-au mai încăput într-o singură trăsură Ce alifie să punem pe arsură ca Rana Revoluţiei să treacă 6. Numărul magic ne urmăreşte Peninsula Tomisului tot creşte Fotograful Stradelei Vântului a ajuns la Peninsula Gândului Personajele s-au risipit, s-au pierdut de idealuri S-au corcit, s-au stricat, s-au trădat unele pe altele Oamenii de nădejde şi de ispravă sunt tot mai rari Vedem noi, ar spune, înţelept, prietenul Ismat Beg din Islamabad. Vedem, vedem, ar spune din biblioteca lui, prietenul Mocanu Pompiliu, omul cheie din Institutul de Matematică al Academiei Române,... 7. De aici începe un motiv cu cântec Despre ce şi despre cine Azi e rău şi mâine-i bine La prânz ne bucurăm cu un mânz Şi ne hrănim Cu un pahar cu vin Şi cu poezie pe pâine La cină, ce mai rămâne Şi iarăşi, ce mai rămâne Lăsăm pe mâine Deschidem o paranteză Şi o lăsăm deschisă Vorba aceea Prietenii ştiu de ce http://corneliu-baba.org/Pages/06/pavel_susara.html Constanţa, Luni, 28 ianuarie, 2020 (Prietenii tăi aşteaptă o poveste)
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy