agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-11-01 | [This text should be read in romana] |
Cioran? Un călau modern! Atâtea entuziasme scurtate…
Dacă aș fi rege, aș interzice prieteniile! Fericirii mele se opune altă fericire, cu colții și mai mari!! Ca ultimă dorință, condamnatul a ales să se spele pe dinți spre dezamăgirea acelor viermi aventurieri… Uneori de dorul morții, m-apuc pe la colțuri să cer adresele celor preasănatoși, ca să le pândesc splendida cădere… Voi muri cu o asemenea poftă încât voi fi invidiat de mulți… Ați observat ce sinceri sunt oamenii înainte de a muri? Urcând în ceruri totuși, povara li se vede prinsă de picioare… E grea, dar dracii pilotează bine elicopterele îngreunate… Sfârsitul, ca o rasturnare de scor în favoarea Răului… Cea mai mare ispravă a vieții mele e că mă aflu încă în viața… Vorbele astea ar trebui să roiasca la gurile filozofilor… Nu mi-e de-ajuns să simt tăria pământului sub piciore, îmi trebuie și-un cer chiar pe creștet! Cuprins de un sentiment cioranian, adică de sfârșire… Poartă-te natural… A spune cuiva asa ceva, ce subtilă invitație la crimă! Scăpând obiectul din mâna, mi-am simțit pentru o clipă propria prăbușire… Gânduri, ce conduc la alte gânduri si la alte crime… Nu există om care sa nu aspire… Verticalitatea obligă! Minciunile care flatează sunt blues-uri pentru inimă! Am fixat data sfârșitului lumii. Nu-mi rămâne decât să fac oamenii să mă creadă… M-am lepădat de Cioran. A fost ca un divorț cosmic la al cărui partaj mi s-au luat cariocile negre… Prefer albastrul, verdelui comun… Cuvinte spuse de mine într-un vis de o banalitate respingătoare dar care mi-a întărit convingerea, că într-o viață anterioară am fost vraci, inițiat în culori. Doar speranța că va mai trece prin experiența dedesubtului îl ține pe Dzeu în această falsă relație de sinceritate… O ‘liniste’ nu se cere, ci se geme! Îmi doream un somn greu, asa cum numai pietrele de moară au… Să-și bârfeasca vecinul-ultima dorință a ultimului mare filozof, o ultima ironie adusă lumii! Zâmbetul este începutul unei primejdii… Aceste cuvinte de multe ori m-au scăpat de la bune dispoziții… Dintre toate somniferele cele mai eficiente sunt.. zorile și nimeni nu m-a contrazis pâna acum! Despre o femeie… care era așa de rece încât a refuzat-o și-un prieten de-al meu, eschimos convins! De câte ori m-am născut, n-am avut încotro… Idealul filozofiei: să explice logic, poezia existenței însăși! Dintre toate, cel mai mult mă îngrijorează faptul că sunt… Duc dorul cornului de vânatoare, porcii tolăniți grămadă… Singurătatea garanteză seriozitatea durerii…
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy