agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-01-09 | [This text should be read in romana] |
Rameau: Ce se intimplト d-le Rameau?
Rameau : Astept sト se schimbe culorile, anul acesta a inceput ciudat: movul e prea mov. R : Dar anul trecut? R: Am intilnit un ecou din trecut, o femeie ネ冓 un demon. R: Un ecou? R: Da, uneori inchidem o uネ卞, o epocト , ne credem eliberaネ嬖 de trecut dar nu, sunt umbre , voci, care ne urmトビesc neostoite ca locomotive in noapte. R: Ceva interesant de citit ? R : Recitesc cu pasiune o singura carte : Toamna patriarhului R : E suficient? R: Da, amindoi traversトノ toamna vieネ嬖i R: Si ce demon te-a bulversat? R: Cei intelectuali sunt cei mai rai. Manipuleazト scrisul,logica, o fac captivant chiar,dar in spatele cuvintelor clocoteネ冲e Hadesul. Nimic nu e mai nociv decit un demon care scuipト fiere pe cititor. R: Aveネ嬖 vre-un exemplu? R: Se gトピesc cu usurinネ崙 din pacate: 窶挾oetul nu trebuie sト-ネ嬖 placト. poetul e doar o テョntテ「mplare a firii. o clipト de nトネucire. odatト scrisト, poezia nu mai are autor. are doar viaネ崙 proprie. dacト nu izbテ「ndeネ冲e singurト, atunci e un avorton ネ冓 atテ「t. poezia e ca un atom de primト esenネ崙. un fel de hidrogen primordial. care pluteネ冲e テョntr-un nor de undト. ネ冓 se supune principiului incertitudinii. adicト sト nu fie, fiind. adicト ceva care sト treacト dincolo ネ冓 de テョnネ嫺legerea mediumului テョntテ「mplトフor care a fost cel ce, cu prea mult orgoliu, テョネ冓 spune poet. nu este poet, ci doar un punct aleatoriu テョn care undele creazト o nouト sursト de emisie, afirmand, in final ca in: Adrian nu a reusit performanta sa faca poezie." R: Ceva pozitiv de semnalat? R : Da,nepotul Tom, vizita la Knossos, Munchenul,o pトパuse de porネ嫺lan executind salutul Leului, citeva lecturi radicale, planuri, multe planuri. R: Ce e te frトノintト cel mai mult ? R : Singuratatea, reducネ嬖a artei de a asculta, ignoranネ嫗, degradarea culturilor, nepトピarea. R: Vreo poveste de povestit? R: Una simplト : Eram copil, traversam cu bicicleta peste un pod al Dimboviネ嫺i care azi nu mai existト, cautind strトホi linistite, teii in floare .. Undeva aflasem un zid de piatrト foarte inalt, patrundeam sfios printr-o poartト de fier intr-o gradinト fermecata, cu copaci umbroネ冓 inalネ嬖 pina la cer , cu susur de ape izvorite din heruvimi de marmurト roz, flori albastre pretutindeni, copii care se jucau cu mingi farト gravitaネ嬖e, sorbind limonada ネ冓 ingheネ嫗tト de mentト . Fete cu pトビ de aur ネ冰ネ冩teau intr-o limbト necunoscutト mie aratindu-mi cu degetul clepsidre, melci, cascade in care statui albe se bトネaceau fugトビindu-se inocente.. M-am intors acasト fermecat, hipnotizat de prima intilnire esteticト a copilトビiei . Dupa mulネ嬖 ani m-am reintors, nu uitasem grトヅina, gustul ingheネ嫗tei, fetele cu ciorトパei albi ネ冓 pantofi de lac rosu, am cトブtat indelung gardul, poarta, dar vai.. zidul era acolo in paraginト, poarta ziditト, inchisト definitiv intr-o eternト sigilare ..
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy