agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-01-16 | [This text should be read in romana] | De multe ori ne cheamト ceva ce nu ne aparネ嬖ne. Tot ce pare despトビネ嬖t s-a despトビネ嬖t deja. テ始 acest statut de realitate, fructul clipei ne oferト rトフトツirea eului, o pauzト neforネ嫗tト care ne decojeネ冲e ネ冓 ne adテ「nceネ冲e de fiecare datト altfel. Nu, rトフトツirea eului nu importト テョn sine. Magia existenネ嫺i nu este plecarea din noi テョnネ冓ne, ci cum plecトノ, iar テョnネ嫺lesul plecトビii nu poate fi decテ「t テョnネ嫺lesul テョnceputului de viaネ崙. Stilul rトフトツirii poate fi direct, ネ冓 totuネ冓 tainic, ascunzテ「nd 窶彡eva窶 ce numai rトフトツirea テョnsトκ冓 ネ冲ie, 窶彡eva窶 care pare atテ「t de cunoscut ネ冓 de aceea atテ「t de greu de identificat. Prin acea detaネ兮re de context, am putea privi lucrurile dinトブntru spre exterior. ネ亙 nu e bine sト ne luトノ prea mult テョn serios. Este calea de a ne menネ嬖ne luciditatea inimilor neテョncトパトフoare. Din acest echilibru (fragil) izvorトκ冲e frumuseネ嫺a, graネ嬖a gテ「ndului. テ始cercトノ sト cテ「ネ冲igトノ, fトビト sト vrem, ceva din libertatea absolutト, acea dragoste a eliberトビii. La mijloc de drum nu se mai recunosc nici primejdiile ネ冓 nici ispitele de-a stテョnga ネ冓 de-a dreapta. Omul nu suferト atunci din cauza spiritului, trece peste dualitトκ嬖le chinuitoare, テョネ冓 aminteネ冲e doar de uitare, strigテ「nd: 窶彜unt eu, chiar eu...窶 Nimic nu e rトフトツitor, cu excepネ嬖a rトフトツirii テョnsトκ冓. Plecarea din tine テョnsuネ嬖 テョネ嬖 dト un timp iluzia cト aネ兮 va fi mereu, cト nimic nu-ネ嬖 alunecト liniile tトツerii, cト nimeni nu te rotunjeネ冲e pe la colネ孛ri. Acolo nu existト nici テョntunecare prin amトビトツiune, nici invizibil nestrトパuns de spinul cu idei. Cine nu-i テョn stare sト se bucure de peregrinトビile eului sトブ e mediocru; nu ネ冲ie cト fiecare vale a umbrelor fugare o trトナm ca ネ冓 cum ne-am fi テョntors テョn lume din alte locuri tocmai pentru a petrece apoi mai multe clipe テョn mijlocul semenilor noネ冲ri, povestindu-le visele sトパate テョn ochi deschiネ冓. Cu pas ネ冩ptit, nesigur, totul e prea puネ嬖n faネ崙 de nemトビginirea escapadelor infinitului interior, acea viaネ崙 ce ne ia din moarte!... Cテ「nd soarele interior se pregトフeネ冲e iarトκ冓 de plecare trebuie sト ネ冲im cト numai aネ兮 vom テョnvトκ嫗 sト nu ne テョnecトノ zburテ「nd.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy