agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-06-17 | [This text should be read in romana] |
MODEL DE INTERPRETARE DIVINÃ- inspirat de călugărul ortodox Cleopa
(august 2004) Călugărul ortodox Cleopa, care a murit de curând după o viață trăită în Hristos, a lăsat în scrierile sale interpretarea din perspectivă divină a ultimei strofe din psalmul 137 (136 în Biblia Ortodoxă )-versetele 8, 9. – model pe care imi permit sa-l completez si sa-l explic mai departe. La modul propriu aceste versete au un înțeles cumplit, monstruos - Fiica Babilonului, blestemata, sortită pustirii,-cum ai făcut așa ți se va face.- - Fericit bărbatul care va apuca pruncii tăi, copilașii tăi- - Și capul lor îl va zdrobi de piatră. Iată tălmăcirea: - - Babilonul este lumea aceasta; Lumea asta este construită după semnul lui Iona: - sub aparența păcatului., a rupturii se ascunde esența dumnezeirii; - sub “omul vechi” din fiecare suflet- se ascunde "omul nou" - sub informația adamică se ascunde informația christică; - în inima pământului se ascunde Fiul omului; în adam se ascunde Christos.- (Cum a ajuns acolo?- prin Jerfa Fiului) - Fiica Babilonului este mintea noastră, spune Cleopa, personalitatea noastră seculară, firea noastră pământească, informația adamică, neființa din om - aș completa eu; - - Copilașii fiicei Babilonului sunt multiplicările neființei- daimon- demonii, ispitele care vin din interiorul nostru, tentațiile de a încălca legea, gândurile rele zămislite de firea pământească, manifestările informației adamice, expresia neființei.- - Piatra este Hristos – informația dumnezeirii, Împărăția lăuntrică, Ființa din om.- deci interpretarea versetelor devine: -Fericit, în fața lui Dumnezeu, este acela care reușește să-și înfrângă pornirile interioare, concupiscente- determinate de neființă, zdrobindu-le din stadiu incipient, din fașă, de piatra care este Hristos, prin credință. Versetele, atât de înspăimântătoare, la modul propriu- înțelese duhovnicește, spiritual, vorbesc despre efortul continuu de nimicire a răului din interiorul nostru, biruindu-l prin Bine- tocmai conceptul islamic de djihad. nu este vorba despre uciderea unor copiilași umani- este o figură de stil, o metaforă, un simbol, Greșeala teologilor umani este că dau un înțeles propriu simbolisticii biblice, că încearcă să aducă la un nivel omenesc, de pământ- Cuvântul duhovnicesc al lui Dumnezeu. De fapt modul în care înțelelgem Biblia- ne arată stadiul de îndumnezeire al omenirii: - atâta timp cât în noi predomină pământul, și deci starea de păcat- vom avea un înțeles pământesc, păcătos, lipsit de iubire- prin ochii firești - când îndumnezeirea noastră va întrece lutul- vom primi înțelesul dumnezeiesc- prin "ochii de văzut" Vestea bună este că îndumnezeirea noastră, a omenirii, tocmai a depășit păcătoșenia noastră. Nu putem deveni neprihăniți prin Legea lui Moise; încercând să nu activăm informația phtorică, încercând să nu încălcăm Legea, încercând să nu zgândărim neființa din noi. - Căci din pricina încălcării multor legi, iubirea celor mulți se va răci.(Matei 24.12) - Căci Fiul lui Dumnezeu, Iisus Hristos- nu a fost „da” și „nu” Ci în El este numai „da”. (II Corinteni 1.19) Nu putem deveni neprihăniți- ținând neființa la un nivel cât mai redus. Coborându-l pe Nu cât mai jos. Putem deveni neprihăniți prin credință, care este cheia informației divine din noi, activând esența dumnezeirii în lăuntrul nostru, activând iubirea din noi, activându-L pe Da, eliberând în noi ființa ca să des-ființeze lipsa de ființă - înviindu-L pe Hristos, îngropat în Adam. Învierea lui Hristos, devine realitate pentru mine, dacă cred- prin credință. În același timp credința care ia naștere în mine, pe care o primesc din Cer- este determinată de Învierea lui Hristos în interiorul sufletului meu. nu este o lucrare umana- este lucrarea Harului. - Și credința este o încredere neclintită în lucrurile sperate o puternică încredințare despre lucrurile care nu se văd - Prin credință pricepem că lumea a fost făcută prin Cuvântul lui Dumnezeu Așa că tot ce se vede- n-a fost făcut din lucruri care se văd. - Și fără credință este cu neputință să-i fim plăcuți Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu- Trebuie să creadă că El este- și că răsplătește pe cei ce-L caută. (Evrei 11.1,3,6) ..... |
index
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy