agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-11-02 | [This text should be read in romana] |
1. dacă n-aveți habar în ce curent literar se încadrează textul care urmează să-l comentați, faceți un copy-paste din text si spuneți ceva de genul "îmi place, e cool, e mishto..."
2. dacă vi se pare că e bălărie monstruoasă, nu săriți la beregata autorului, riscați să vă pierdeți nivelul. e mai bine să ironizați un pic pe lângă text pentru că de obicei scriitorii de pe agonia sunt persoane inteligente și ofuscate, își vor da repede seama care-i ținta comentariului și vor riposta virulent. 3. dacă nu înțelegeți care-i mesajul textului și totuși vreți să lasați un comentariu, spuneți ceva de genul: "eu cred că e vorba de kant/bukowski/nichita" e imposibil să n-o nimeriți cu unul din cei 3 autori. 4. dacă aveți de rezolvat o problemă mai veche cu un autor, aplicați tactica "blitz-comm", adică maxim 10 cuvinte. exemplu: "textul e prea slab ca să-mi transmită ceva" 5. când textul în cauză e prea vizionat/înstelat și încercați să atrageți atenția asupra inteligenței/talentul dvs nativ(ă) prin post scriptum-uri geniale, aplicați următoarea schemă: comentariul în sine trebuie să fie elaborat și să aibă tangență cu textul 6. dacă vreți să urați ceva (la mulți ani, naștere de pui vii, deces, înaintare/promovare în funcție s.a.m.d.) autorului vezi punctul 5. 7. când sunteți nevoit să replicați unui răspuns răutăcios de-al autorului, mare atenție la jargon. eu sugerez un citat/maximă celebră. exemplu: "dumneata nu vezi pădurea din cauza copacilor" 8. dacă vreți să începeți un/o război/polemică cu cineva sugerez să nu consumați băuturi alcoolice, să dispuneți de o folie de distonocalm și să cunoașteți regulile elementare de politețe precum și mânuirea verbului "a fi". este interzisă folosirea expresiilor "ești/sunteți prost/idiot/frigid(ă)" 9. dacă textul în cauză e la "recomandate" sau aparține unui cenzor/editor și vi se pare că e o bălărie, cel mai bine ar fi să nu comentați. 10. când sunteți convins că cineva v-a criticat un text (și stați prost cu nervii, sau vi se pare că ați produs un text genial, fără dubii), cel mai bine e să nu-i răspundeți în subsolul textului dvs. dați o fugă la el pe texte și demontați-l pe impertinent prin comentarii sofisticate.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy