agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-03-12 | [This text should be read in romana] |
Vedea apusul a cテ「ta oarト pe malul acelui lac? Nu mai ネ冲ia窶ヲ Uneori poate nici nu-ネ冓 dトヅea seama dacト era apus sau rトピトビit, cトツi se pierdea adテ「nc undeva テョn frumuseネ嫺a lui窶ヲ Sau poate テョn durerea unor gテ「nduri pe care portocaliul soarelui le scotea mereu la ivealト窶ヲ 窶彜uferinネ嫗 are culoarea portocalie窶 テョネ冓 spunea el de multe ori prinvindu-l窶ヲ
La marginea unui oraネ prea mare sト テョl ネ冲ie, acel lac テョi devenise de mult prieten sト-l asculte窶ヲ Uneori natura are urechi mai テョnネ嫺legトフoare decテ「t oamenii, cトツi sunt urechi cu suflet, ネ冓 nu urechi cu minte窶ヲ Nu-i de mirare cテ「ネ嬖 poeネ嬖 sau pictori i-au exprimat frumuseネ嫺a テョn felul lor, cテ「ネ嬖 oameni s-au bucurat de ea cテ「ndva, la bine sau la rトブ窶ヲ Uneori mai mult la rトブ decテ「t la bine窶ヲ Se stinse, lトピテ「nd テョn urmト un cer portocaliu. Sau poate roz. Cu puネ嬖n mov ネ冓-o nuanネ崙 stinsト de roネ冰窶ヲ Da, uneori trebuia sト aネ冲epte cテ「teva minute sト-ネ冓 dea seama dacト e apus sau rトピトビit. Sト-l vadト urcテ「nd sau coborテ「nd, cトツi dacト te trezeネ冲i stingher pe malul unei lumi pe care o uitasei, cum ネ冲ii テョn ce moment al vieネ嬖i ai ajuns? Erai テョn cトヅere, sau テョncepusei sト urci cテ「teva trepte spre cer? E-aネ兮 uネ冩r sト le confunzi, cテ「nd nu stai sト priveネ冲i テョn jur窶ヲ ネ冓 nici テョn tine窶ヲ Soarele ネ冲ia rトピpunsul: uneori cobori, apoi te urci テョn altト parte窶ヲ Cobori ネ冓 urci, acesta-i mersul lumii sale窶ヲ Dar pトビea cト atunci cテ「nd apunea, le era mai uネ冩r oamenilor sト-l priveascト lung窶ヲ senzaネ嬖a cトヅerii din vテ「rful lumii テョn spatele ei, pトビea mult mai dramaticト ネ冓 importantト decテ「t momentul ridicトビii窶ヲ Cトツi cerul unei zile noi pトビea la fel ca-n alte zile, pe cテ「nd pierdut テョn テョntunericul unui apus, posibilitatea unui nou rトピトビit trezea テョn oameni visuri mトビeネ嫺窶ヲ sau poate doar dureri strトネucitoare窶ヲ Uneori le era mai uネ冩r sト gテ「ndeascト ziua de mテ「ine, decテ「t sト primeascト テョn ei frumuseネ嫺a pe care un rトピトビit de dimineaネ崙 rece o agトκ嫗 pe cerul de departe窶ヲ Sau poate テョnceputul unei noi zile cenuネ冓i nu le mai pトビea de mult interesant, pe cテ「nd un sfテ「rネ冓t plin de culoare, le amintea uneori cト viaネ嫗 e mai mult decテ「t ceea ce ei simt窶ヲ Dar nu-ネ冓 doreau mai mult. Un apus din cテ「nd テョn cテ「nd era de-ajuns, cトツi alte lucruri sunt mai importante, ネ冓 sentimente ale unui suflet de copil nu ネ嬖n de foame, テョntr-o lume unde totul se rezumト la dorinネ嫗 minネ嬖i de-a face pe plac trupului窶ヲ Cトツi nimic nu pare sト lipseascト din aceastト ecuaネ嬖e atテ「t de atent studiatト asupra fericirii窶ヲ Citim din cトビネ嬖 ce-i fericirea, iar dragostea nu-i ca テョn filme窶ヲ Cトツi noi suntem niネ冲e actori prea slabi ai propriilor noastre vieネ嬖, ca sト putem sト transformトノ テョn soare o dragoste ce a apus uneori テョnainte de a fi rトピトビit cu-adevトビat窶ヲ Sト pui テョn tine dragostea ce frige precum soarele, nu-i un lucru prea inteligent dacト nu eネ冲i pregトフit sト arzi窶ヲ Dar dorinネ嫗 de a simネ嬖 strトネucirea ネ冓 cトネdura lui テョn tine e prea mare sト-i reziネ冲i. ネ亙-atunci テョnghiネ嬖 cu un pahar de apト o iubire mult prea mare sト-i faci faネ崙, ネ冓 te trezeネ冲i la scurtト vreme, cト apa ce te-a ajutat sト-nghiネ嬖, a stins cu ea din start nucleul ce fトツea razele sト ardト窶ヲ Ce ai apoi e-un soare stins, pe cerul unei iubiri ce n-avea spaネ嬖u ca sト simtト窶ヲ Cトツi pe Pトノテ「nt soarele-apune, Inevitabil テョntr-o searト窶ヲ Plecテ「nd テョncet dinspre o lume Ce n-are suflet sト-l rトピarト窶ヲ Dar de vrei sト-l ai cu tine, Sト-i simネ嬖 cトネdura viaネ嫗-ntreagト, Atunci nu-l lua pe el テョn tine Ci zbori spre el, iubire dragト窶ヲ Nu-l trage-n jos cトツi テョl omori, Lトピテ「nd テョn urmト-o lume moartト窶ヲ Dar mergi spre el riscテ「nd sト mori ネ亙-ai sト vezi dragostea ce-o poartト窶ヲ Cトツi de te simネ嬖 テョn suflet soare, Nu-ネ嬖 face griji, vei ネ冲i sト zbori, Cトツi lテ「ngト el nimic nu moare窶ヲ Ci totul se transformト-n sori窶ヲ Ioan, 11 martie 2008. Pe malul unei lumi.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy