agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-06-04 | [This text should be read in romana] |
テ枴n mirarea mereu la テョndemテ「nト ネ冓 o scot ori de cテ「te ori mト plictisesc de moarte. E o chestiune de esteticト, blazarea nu mi se asorteazト prea bine cu fasonul. E genetic.
A nu ネ冲iu cテ「ta strトッunicト urla テョn pragul ultimului drum 窶朦u-mi scrieネ嬖 anul naネ冲erii pe cruce!窶, astfel cト toatト ramura noastrト femininト de la ea テョncoace nu ネ冲ie decテ「t sト moarト fトビト a se naネ冲e. E un principiu de familie. S-a fトツut consiliu ネ冓 s-a stabilit cト ne trebuie un surogat, aネ兮 cト s-a gトピit mirarea cea mai convenabilト sト ne ateste existenネ嫗. Dragト, m-a informat a doua mea predecesoare テョn arborele genealogic, テョn timp ce-ネ冓 caligrafia afectat numele pe un lemn natur de 25 de centimetri, テョnvaネ崙 tradiネ嬖a cトブtトビii ネ冓 experienネ嫗 mirトビii, numai aネ兮 celebrトビile tale nu vor pトビea hazard. N-am avut テョncotro, am acceptat-o, mirarea se predト ca ネ冲afetト de la o generaネ嬖e la alta, un fel de leapネ兮 pe ouate. Dacト nu cumva noi am inventat-o, テョn fine, a fost demult, uitarea e un alt principiu de familie, altfel cum ne-am mai putea mira, aネ兮 cト se preferト stupoarea primei respiraネ嬖i. Suntem un neam de femei curioase, colecネ嬖onトノ bトビbaネ嬖 obosiネ嬖 pe care sト-i admirトノ, pe care sト テョi privim uimite noaptea, cum le creネ冲e barba, cトブtテ「nd sub piele geneza ei prin spintecトビi de cuネ嬖t, ca apoi dimineaネ嫗 ei sト-ネ冓 studieze テョn oglindト riduri noi. De expresie, nimic grav. Apoi le pregトフim micul dejun iar ei テョネ冓 iau servieta plinト cu facturile urmトフorului rトホboi mondial, inundaネ嬖i, cutremure ネ冓 alte calamitトκ嬖 la fel de naturale, semneazト cテ「teva tratate de pace, iar pe dupト-amiazト ne cheamト sト-i ovaネ嬖onトノ stupefiate cum atテ「rnト ei legaネ嬖 de picioare, cu capul テョn jos, balansテ「nd la 100 de metri deasupra pトノテ「ntului, テョntr-un exerciネ嬖u de bungee jumping. Care de a doua oarト a テョncetat sト ne mai mire. Dar ei continuト sト o facト prin aceeaネ冓 devoネ嬖une ネ冓 efervescenネ崙, privindu-ne テョn ochi ネ冓 cトブtテ「nd emoネ嬖a primei exclamaネ嬖i admirative de contopire a contrariilor. Recent a trebuit sト mutトノ macaraua pentru cト valea devenise tot mai puネ嬖n adテ「ncト de corpurile lor テョnscトブnate テョn corzile curajului. Sトフule de atテ「tea sinucideri inutile テョn masト, テョn noul consiliu de familie pe linie femininト, s-a stabilit cト mirarea e devenit ineficientト ネ冓 crudト, asemeni eネ冰トビii delfinilor pe plaja Elefantului Mare. Mai ales cト una mai slabト de テョnger se pare cト a deconspirat amトトirea, reclamテ「nd, din slトッiciune desigur, mirarea ca fiind doar iubire la momentul erupネ嬖ei, aネ兮 テョncテ「t s-a impus, prin noua ordine, テョnmatricularea umirii テョn eternitate, prin iubire, ネ冓 asumarea ei fトビト alte fasoane. Am テョnaintat o cerere de graネ嬖e divinト la poarta Proniei, aネ冲ept cu sufletul la gurト rトピpuns テョn urmトフoarele douト milenii. Sper cト, テョncepテ「nd de la mine, neamul nostru de femei va caligrafia de-acum テョnainte doar anul naネ冲erii.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy