agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-10-21 | [This text should be read in romana] | Submited by Nicole Chinez Părinte, eu am să mor! Într-o iarnă, pe când era la oi împreună cu un călugăr mai bătrân numit Galaction Ilie, în timp ce mătura de zăpadă ocolul oilor a simțit în gură ceva călduț și sărat. Când a scuipat, era numai sânge. Atunci și-a adus aminte că frații lui, Gherasim și Vasile au trăit numai 26 de ani și s-ar putea să moară și el. Părintele Galaction văzându-l abătut, l-a întrebat: "- Frate Costică, ce s-a întâmplat? De ce ești așa de supărat? Spune-mi. - Părinte, eu am să mor! Uite, îmi vine numai sânge în gură. Toți frații mei au murit de tineri și am să mor și eu! - Eeeii 'racu de tine! Lasă, că n-ai să mori. Ia un hârleț și du-te la carpenul de colo și sapă pe lângă el și vei afla rădăcini de urzici. Spală-le bine și le fierbe și bea ceai de rădăcini de urzici și o să-ți treacă. De cum am băut ceai de rădăcini de urzici s-a oprit sângele. Eu am tot băut ceai, iar primăvara am făcut ceai de urzici verzi și n-am mai avut necaz cu plămânii. Prin anul 1962, când am fost la București și mi-au făcut o rază la plămâni, m-a întrebat doctorul ce am luat că plămânul drept parcă mi-a crescut din nou. Atunci i-am povestit și lui cum am fost bolnav și cum "doamna urzică" m-a făcut sănătos. Acum la stână e lumină electrică, atunci numai bordei, țurlă; parcă ar fi povești".
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy