agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-11-17 | [This text should be read in romana] | Submited by Nicole Chinez Unui om cu rテ「vnト pentru credinネ崙, despre cei mai sトビaci oameni (Scrisoarea a 211-a) Sufli foc ネ冓 parト テョmpotriva ateilor. Te minunezi cum テョi rabdト statul, de vreme ce ei sunt otravト pentru stat. 窶廛e ce nu-i nimiceネ冲e sau nu テョi interneazト pe o insulト, sト nu otraveascト poporul?窶 Recunosc cト ateii sunt o mare vトフトノare pentru un suflet ネ冩vトナtor; otrトプitori, care se otrトプesc mai テョntテ「i pe ei テョnネ冓ネ冓, apoi pe alネ嬖i. Se povesteネ冲e despre un englez cト a cトホut テョn pierzトフorul nトビav al fumatului de opiu. Cテ「t timp lua otrava singur, acasト, nu ネ冓-a putut da seama cum aratト un om beat de opiu- テョnsト cテ「nd a intrat テョntr-un local chinezesc ネ冓 a vトホut cum oamenii, beネ嬖 de opiu, zac pe laviネ嫺 ネ冓 pe podea cu ochii daネ嬖 peste cap, vlトトuiネ嬖, galbeni la faネ崙, fトビト cunoネ冲inネ崙, s-a テョngrozit pテ「nト テョntr-atテ「t cト s-a lトピat pe loc de opiu ネ冓 n-a mai luat niciodatト drogul. La fel テョn privinネ嫗 oricトビui om cu capul pe umeri: cテ「nd aude ce spune ateul ネ冓 ce viaネ崙 deネ兮rtト duce, trebuie sト se テョngrozeascト duhovniceネ冲e ネ冓 sト alunge de la sine toate gテ「ndurile atee. Aネ兮dar, iatト cum ateul, care pentru unii este smintealト, altora le テョntトビeネ冲e credinネ嫗 テョn Dumnezeu. Unii oameni cautト lumina fiindcト ネ冲iu binefacerile luminii, alネ嬖i o cautト fiindcト se tem de テョntuneric. De altfel, trebuie sト ne gテ「ndim la atei テョn primul rテ「nd ca la niネ冲e oameni, ca la cei mai sトビaci dintre fiii oamenilor, ca la niネ冲e otrトプiネ嬖 ネ冓 nu numai ca la niネ冲e otrトプitori. Iar cト ei sunt cei mai sトビaci dintre fiii oamenilor este un lucru ce sare テョn ochi- cトツi dacト alネ嬖 oameni n-au pテ「ine, nici haine, nici pトノテ「nt, nici sトハトフate, aceネ冲ia テョl au totuネ冓 テョn inimト pe Dumnezeu, Dトフトフorul tuturor darurilor, ネ冓 au nトヅejde テョn Dumnnezeu, Fトツトフorul lor. Iar nenorociネ嬖i de atei nici asta n-o au. Ei n-au acea avuネ嬖e, cea mai mare dintre toate pe care trebuie ネ冓 pot s-o aibト toネ嬖 oamenii: nu-L au pe Dumnezeu. Ca atare, trebuie sト avem faネ崙 de atei milト, nu urト. Dacト ei s-au fトツut deネ册rネ嬖 ネ冓 ieftini, sト ne amintim ネ冓 noi de preネ孛l scump cu care am fost plトフiネ嬖. Fiindcト Hristos pentru cei necredincioネ冓 a murit, spune apostolul. (Rom.5,6) Aネ兮dar, avテ「nd テョn vedere jertfa pe care a fトツut-o Hristos ネ冓 pentru atei, sト ne fie milト de ei ca de niネ冲e morネ嬖 ネ冓 sト ne rugトノ テ始vietorului sト テョnvie sufletele lor テョntru credinネ崙. Da cト ateii テョnrテ「uresc テョn rトブ pe unii credincioネ冓 ネ冩vトナtori, ネ冓 credincioネ冓i au, la rテ「ndul lor, テョnrテ「urire asupra ateilor. Sub aceastト テョnrテ「urire a credincioネ冓lor, sub テョnrテ「urirea pildei lor, a sfaturilor ネ冓 rugトツiunilor ネ冓 dragostei lor, mulネ嬖, mulネ嬖 atei s-au テョntors la credinネ崙 cum s-ar テョntoarce niネ冲e morネ嬖 la viaネ崙; s-au pocトナt cu amar pentru ateismul lor de mai テョnainte ネ冓 au devenit creネ冲ini adevトビaネ嬖. Ateismul lor dinainte le este acum chiar de oarecare folos, fiindcト le slujeネ冲e spre mustrare de sine, spre ruネ冓ne, ca un bold care テョi abate de la nebuniile trecutului ネ冓-i mテ「nト テョnainte, spre credinネ嫗 lui Dumnezeu. Dupト cテ「te ネ冲iu eu, puネ嬖ni sunt oamenii care sト fi rトノas pテ「nト la moarte atei テョmpietriネ嬖 ネ冓 テョn care sト nu fi strトネucit nicicテ「nd lumina credinネ嫺i テョn Dumnezeu. De altfel, aceネ冲i sトビmani sunt oare oameni normali? David spune: Zis-a nebunul テョntru inima sa: nu este Dumnezeu. Iar cel mai mare fizician american テョn viaネ崙, profesorul Pupin declara: 窶廸-am テョntテ「lnit niciodatト テョn viaネ崙 vreun om cu mintea sトハトフoasト ca sト nege existenネ嫗 lui Dumnezeu窶. Milト ネ冓 pace ネ嬖e de la Dumnezeu.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy