agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-01-06 | [This text should be read in romana] | Submited by Nicole Chinez Unui scriitor din Zagreb, despre rトホboi (Scrisoarea a 277-a) Vト supトビaネ嬖 pe mine fiindcト テョn cartea 窶彝トホboiul ネ冓 Biblia窶 am scris cト Dumnezeu テョngトヅuie sト vinト asupra oamenilor rトホboi la fel cum テョngトヅuie sト vinト molimト ネ冓 foamete, din pricina pトツatelor omeneネ冲i. Ce am scris, dupト Sfテ「nta Scripturト a lui Dumnezeu am scris, nu dupト mintea mea. Nici o minte omeneascト nu a putut pテ「nト acum sト explice taina acestei sume de rele ネ冓 de nenorociri care se cheamト, テョntr-un cuvテ「nt 窶徨トホboi窶. Nici mintea mea n-ar fi putut. Totul este テョnsト explicat ネ冓 lトノurit de Sfテ「nta Scripturト a lui Dumnezeu ca de un soare strトネucitor. Astfel grトナeネ冲e Domnul cトフre テ士pトビatul David prin proorocul Natan: 窶弖oi ridica sトノテ「nネ嫗 ta dupト tine, care va ieネ冓 din pテ「ntecele tトブ, ネ冓 voi テョntトビi テョmpトビトκ嬖a ta窶. Dar, spune Domnul テョn continuare: 窶廛e va face vreun rau テョl voi certa pe el cu toiagul omenesc ネ冓 cu lovituri ale fiilor oamenilor窶. (II Imp. 7,14) Iar 窶徼oiagul omenesc窶 ce altceva テョnseamnト decテ「t rトホboiul? Cuvテ「ntul lui Dumnezeu nu s-a dezminネ嬖t. Solomon, fiul lui David, a fトツut la bトフrテ「neネ嫺 ceea ce era rトブ テョnaintea Domnului, precum ネ冓 fiul lui Solomon, Roboam. De aceea, ネ亙ネ兮c, faraonul Egiptului, a venit asupra Ierusalimului ネ冓 l-a zdrobit pe Roboam, ネ冓 a intrat テョn cetate ネ冓 a prトヅat-o ネ冓 窶彗 luat vistieriile casei Domnului ネ冓 vistieriile casei テョmpトビatului窶. (III Imp.14,25) Dvs テョntrebaネ嬖: 窶廛acト Dumnezeu テョngトヅuie sト vinト asemenea nenorocire asupra oamenilor, unde este atunci buna テョnvトκ崙フurト a Mテ「ntuitorului?窶 Pe hテ「rtie. Pe hテ「rtie- la cei ce prin fトビトヅelegile pe care le sトプテ「rネ册sc テョn timp de pace atrag rトホboiul. Iar dacト buna テョnvトκ崙フurト a Mテ「ntuitorului ar fi テョn inimile oamenilor, aceネ冲ia ar vieネ孛i テョn pace trainicト. テ始tトビiネ嬖 conネ冲iinネ嫗 oamenilor ネ冓 micsoraネ嬖 bugetele de rトホboi. Osteniネ嬖-vト, ca mトヅular al Bisericii lui Dumnezeu, sト curトκ嫗ネ嬖 lumea de nedreptate ネ冓 nelegiuiri ネ冓 primejdia rトホboiului va pieri ca negura テョnaintea soarelui. Cトツi precum este テョn zadar sト strigi cetトκ嫺nilor unui oraネ murdar ネ冓 ciumat: 窶廾ameni, fiネ嬖 sトハトフoネ冓!窶, tot テョn zadar este ネ冓 sト strigi: 窶弃ace, pace!窶 cテ「nd trトナeネ冲i テョn necurトκ嬖a pトツatelor, テョn mizeria imoralitトκ嬖i ネ冓 a toatト necinstea. テ始 oraネ se va テョnstトパテ「ni de la sine sトハトフatea cテ「nd va fi curトκ嫗t de murdトビia purtトフoare de ciumト, iar pacea テョntre popoare cテ「nd popoarele se vor curトκ嫗 de ciuma necredinネ嫺i ネ冓 a necinstei. Altminteri, テョn ciuda tuturor strigトフelor noastre: 窶弃ace, pace!", ne va rトピpunde nu pacea, ci rトホboiul.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy