agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-01-27 | [This text should be read in romana] | Submited by Nicole Chinez Anti- dacă De poți să faci pe prostul cînd altul te repede Făcînd-o pe deșteptul și c-un cuvînt nu-l cerți, De nu te-ncrezi în nimeni și nimeni nu te crede, De-ți poți ierta păcatul, dar altora nu-l ierți; De nu amîni o clipă un rău să-l împlinești, Și dacă minți mai tare cînd alții nu spun drept, De-ți place în iubire cu ură să lovești, Și totuși îți pui mască de sfînt și de-nțelept, De te te tîrăști ca viermii și-n visuri nu-ți iei zborul, Și numai interesu-ți îl sui la rang de țel, De părăsești învinsul și treci cu-nvingătorul, Și-i vinzi, fără sfială, pe amîndoi la fel; De rabzi să-ți afli scrisul și spusa tălmăcite, Drept adevăr, să-nșele mulțimea oarbă, și, Cînd vorbele și fapta în vînt ți-s risipite, Tu dîndu-le la dracu, poți altele scorni, De poți să faci întruna dintr-un cîștig, o mie, Și patria pe-o carte s-o vinzi la primul semn, De nu-ți plătești bănuțul luat ca datorie, Dar tu să fii plătitul, găsești că-i drept și demn, De poți să-ți storci și gîndul, și inima, și nervii Îmbătrînite-n rele, să facă rele noi, Și sub nehotărîre, plecîndu-te ca servii, Cînd toți strigă: Nainte!, doar tu strigi: Înapoi!, Dacă, stînd în mulțime, te-mpăunezi semeț, Dar lîngă cel puternic îngenunchezi slugarnic, Și pe dușmani sau prieteni, tratîndu-i cu dispreț Te faci că ții la dînșii, dar îi înșeli amarnic, Dacă nu pierzi momentul să faci oriunde-un rău, Și-n umbra lui te-nliniști ca-n umbra unui pom, Al tău va fi Pămîntul, cu tot prinosul său, Vei fi-ntre Domni întîiul, dar niciodată om.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy