agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-02-23 | [This text should be read in romana] |
În mâini aveam un cuțit
tata stătea cu mâinile cruce pe un pat de spital primea loviturile tăcut rănile nășteau doar alcool tăișul mi-era forceps ce greu m-am născut. Tata-mi șoptea liniștit nu mai arunca cu praful ăsta pe mine ce-i praful ăsta roșu ? Carnea crăpa în surdină Bach fredona între coaste Picurii mureau neatent pe covor Continuam să sap pe tăcute Până când tata a rămas rătăcit o regină travestită-n cearceafuri, cu rujul vărsat pe pieptul căscat, cu ochii crăpați, singura poartă prin care zăream veșnicia. De-atunci sufletul meu e un lac de praf roșu topit în mia de ape sufletul meu e un giulgiu de-atunci în care tata își moare-n neștire alcoolemiile infinite uneori simt în nări etichetele necitite, farmacie a morții. Aveam zece ani și frică de oameni, de-atunci tata odihnește în mine, învelit în carouri cu viață și moarte, cu grijă. Ne mai întâlnim uneori printr-un bar el are ochii larg deschiși și pășește ca un orb orfan de baston. Ne salutăm pe alocuri și beau mai departe. Între timp lucrurile-au trecut și-au venit, și-am primit o carte și-un semn. Iar acum îl simt în dureri pe tatăl care-mi va fi, pe care-l cresc în vene încă de când ronțăiam alune-n culise și Regele Lear se juca de-a urmașii. Acum stau gata să-l nasc, o iapă umflată de ape, întinsă cu mâinile cruce pe-un pat de spital cu un forceps în pântec o anatemă pe buze și-o găleată proptită alături.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy