agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2003-03-20 | [This text should be read in romana] |
Da , femeia cu parul rosu tocmai fiindca sunt mai multe . Cine le poate sti pe toate ? ( Cei care s-au gandit la Madalina Manole , deh , e treaba lor , trebuie sa tina si cu valorile autohtone cineva , dar preferata mea ramane Nicole Kidman . Oricum , declar deschis un top al celor mai roscate dintre roscate .)
Se mai naste o intrebare : cat de "rosie" poate fi o femeie ? Nu e nicidecum malitioasa . Intalnesti pe strada o domnisoara imbracata cu o imitatie de blana rosie , foarte sclipitoare . E seara , deci obiectivul e extrem de incitant . Explorare : observi intai pantofii lacuiti , rosii bine-nteles , cu toc-cui si varf superingustat , asa cum se poarta acum . Imediat iti focalizezi privirea asupra posetei , foarte eleganta . Pe deasupra , e cat se poate de rosie - cu o zi inainte te-ai taiat la deget si poti spune cu siguranta ca e mai rosie ca sangele ; deci atributul `sangeriu` nu i s-ar potrivi deloc . Ochii iti sar buimaciti din orbite in fata desavarsirii buzelor ei - miluite de o mana suava , cu degete fine si oja vampirie - cu randuri nenumarate de ROUGE . Paralizezi putin in adancul acelei deschideri de rosu ; e acelasi respect pe care-l datorezi negrului la inmormantari . Iti vine sa-ti inmormantezi toate simturile pentru a face sa supravietuiasca doar aceasta imagine . Dar nu e totul . Un fard gingas coloreaza obrazul inocent cu o nuanta rosiatic-caramizie . Un susur de mirare : pletele carliontate se descopera a fi purtatoarele de gala a unui rosu imperial . Deja nu-ti mai poti coordona mersul . Picioarele ti se impletesc , iar genunchii respira sacadat : `rosu , rosu`. `Sa ne asezam` suna izbavitor glasul ei . Barmanului , intr-un apretat rosu de receptioner hotelier : `Doua Bloody Marry`. O simpla rotatie a capului dezbraca peretii clubului : stil oriental , kitch postmodern si sofa rosie . Desi nu ai fost atent la intrare , stii ca se numaeste `Red Istambul`. Vin si bauturile : iti imaginezi legumele plutind in vodka , asteptand sa fie strivite , sucul lor colorand alcoolul , imbatandu-se reciproc . La un moment dat primiti doua doze de `Red Bull`; raspuns instantaneu `Nu am comandat asa ceva` , apoi `Ma scuzati` si (impaciuitor) `Se mai intampla`. Iesiti . Masina ei este aproape . Niciodata nu i-ai stiut marca . Culoarea : rosu metalizat . Scaunele sunt invelite integral in catifea rosie . Un sarut prelung , stie ca asa iti place cel mai mult . `Esti atat de rosu` si te sterge in graba de rouge-ul pe care tocmai ti-l oferise . O carte de vizita : M. Rosu ; numarul de telefon e cuprins intr-o inimioara rozie . Un ultim amanunt dintr-o converstie : e din Rosia Montana , dar parintii ei sunt din Rosiorii de Vede . Cine a scris ROSU = USOR ?
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy