agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2003-10-03 | [This text should be read in romana] |
Mergeam pe stradă așa cum se merge de obicei pe strdă: îngândurat, cu mâinile adânc îngropate în buzunare, molfăind-lucru care enervează îngrozitor- chewing-gum-ul tipic american. Nu-mi păsa de nimeni și de nimic, simplul act al mersului îmi pare a fi o experiență profund religioasă, o rugă adresată tăcerii și liniștii interioare.
Merg pe stradă de parcă m-aș ruga, așa sunt eu, așa ar trebui să fim cu toții, când avem norocul de a nu poseda roți. Pe același trotuar, cu puțin înaintea mea, erau doi puști, doi copii. Nu i-aș fi băgat în seamă dacă nu aș fi fost gata să mă împiedic de unul dintre ei care s-a oprit brusc. Am rămas tâmp! Copilul se oprise brusc pentru că văzuse pe jos o banală bucată de LEMN. Fascinat, extaziat, fericit, mândru s-a întors spre celălalt- având bucata aceea de lemn în mână- și i-a spus: -Da' să vezi ce camion fac eu din asta .Îi fac două găuri, îi pun două roți și-mi iese un camion grozav. Lucrul ăsta m-a bântuit și mă bântuie în continuare. Mă simt vinovat, îngrozitor de vinovat! Am ajuns atât de orb încât să nu văd că aceea nu e o bucată de lemn, ci un camion? Am ajuns atât de orb încât să nu văd că acela nu e un băț, ci o mitralieră bestială? Am ajuns atât de orb încât să-mi pierd vremea examinând picioarele femeii aceleia, când aș putea să-mi fac niște hățuri faine din părul ei? Ce-a pățit copilul din mine? Ce-au pățit copiii din noi toți? Măcar o dată pe săptămână să încercăm să nu mergem pe stradă rugându-ne ca oameni, să mergem rugându-ne ca niște copii! Vă rog, să facem lucrul acesta! Însă, nu uitați! Camion, mitralieră, hățuri........
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy