agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-04-09 | [This text should be read in romana] |
In spatele usilor inchise 1
In spatele usilor inchise 2 In spatele usilor inchise 3 In spatele usilor inchise 4 In spatele usilor inchise 5 ÃŽÈ™i strânge cu gesturi mecanice hârtiile de pe birou, agenda, telefonul. Calculatorul stins, haina din cuier. Abia acum, pregatită să iasă pe ușă, priveÈ™te pe geam. După-amiaza a lăsat urme cenuÈ™ii în copacii abia ieÈ™iÈ›i din iarnă. Merge încet, de parcă strada aceasta ar trebui să-i spună o poveste. Dacă s-ar grăbi, cuvintele È™i frazele ar lua-o razna, sfârÈ™itul s-ar amesteca între personaje È™i s-ar preface iar început. A fost cald în timpul zilei. Casele pe lângă care trece s-au întins ca niÈ™te pisici È™i aÈ™teaptă, cu ochii închiÈ™i. Un prânz întârziat la Mon cheri. Urcă scările la fel ca în atâtea alte zile, către masa din stânga, din fundul sălii. Geanta pe un scaun, haina dată chelnerului, apoi îl priveste: - Bună, Răzvan. - Diana. Se intorc anii ca niÈ™te copii înspre castelele făcute astă-vară pe plajă, mâncarea stă È™i acum neatinsă, mainile lor atât de tăcute pe masă, fără să se atingă. - Nu mai È™tiam să respir, Diana, fără zâmbetul tău. Mai zâmbeÈ™ti? - Da, am acum zâmbet-marca-DănuÈ›. - Câți ani are? - Trei. Și dintr-o dată, zâmbetul-marca-DănuÈ› face cunoÈ™tință cu Răzvan. - ÃŽÈ›i seamănă? - Da. - Și tatăl? EÈ™ti fericită acum? - Cand nu am fost eu fericită, Răzvan? ochii ei îndepărtează brusc toate umbrele. - EÈ™ti fericită, Diana? Dacă ar putea, cu pleoapele închise, ar asculta doar EÈ™ti fericită fericită ferrricită... Uite, de multe ori È™i-a spus că îl iubeÈ™te doar pentru modul în care rostogoleÈ™te r-ul. - EÈ™ti obsedat de fericire. Oamenii trăiesc, Răzvan. Poate că strâng întunericul în priviri seara, poate că pereÈ›ii casei se înconvoaie uneori È™i casa devine cocioabă de tristeÈ›e, dar fericirea vine în doze mici: cafeaua amară dimineaÈ›a, răsăritul soarelui când alergi să acoperi colivia papagalilor – să nu se trezească DănuÈ› -, îmbrățiÈ™area din care nu te mai desprinzi cand îți laÈ™i copilul la grădiniÈ›a È™i hohotele de râs în iarbă... crezi că-i puÈ›in? - Copilul tău mi-l doream, Diana. Cu mâna pe pântece, îi È™optea blestem, purtând portocala de pe buzele ei peste sâni, peste aluniÈ›a iubită, peste È™old... - Am să îți spun într-o zi o poveste, cariño. Cum este să-È›i urli spaimele singură într-o sală de operaÈ›ii, cum este să adormi alegând cu grijă gândurile doare doare doare nu doare uite o amintire în care râd e bună de fundal, ca È™i vocea ta cerÈ™ind dimineaÈ›a. Mi-era dor de năsucul tău cârn, care nu se potriveÈ™te deloc aerului tau ferm, e singurul care mi-a spus din prima zi te iubesc, mi-era dor să îți È›in mâna sub palma mea, peste masă, la fel ca acum, să-È›i simt fiecare trăsătură, Diana. OraÈ™ul se adună din nou în case, în blocuri, își ia cina zgomotos, în spatele frigului de seară. Ar vrea să se întoarcă să-i spună ceea ce niciodată nu i-a spus, ar vrea să o È›ină în braÈ›e si să-È™i mărturisească simplu: ÃŽmi pare rău. Dar Diana s-a indepărtat deja, iar vorbele astea trei despică acum ziua de mâine în fâșii... nu i le va putea spune nici atunci.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy