agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-08-15 | [This text should be read in romana] |
Natură moartă cu iepure
Pictorului F. L. Orișicât, bine că nu-i câine. Sau de câine, că nu e decât pielea, pielea și blana care o acoperă. Pielea pare foarte groasă. Nu credea că pielea unui iepure e așa de groasă, dacă într-adevăr e. Așadar, pielea (acoperită cu blană) a unui iepure jupuit, probabil în vederea consumului, dar pielea cu cap cu tot. Iepure de câmp, proaspăt. După ochi – îți dai seama că-i proaspăt după ochi. Și inima, are și inima; și ceva ce-ar putea fi o bucată dintr-un plămân. ,,Bizar”, zice Marele Pinguin. Că din cauza lui s-a întors acuma, el ar fi trecut repede, ocolind, în ciuda interesului oarecum estetic pe care-l stârnea natura aceea statică cu piele și blană de iepure de câmp cu cap cu tot și cu inimă și-o bucată de plămân. După ce se mai uită vreo două minute, lungi pentru celălalt, Marele Pinguin începe, în mod inexplicabil, tot pentru celălalt, să râdă. ,,Îhî-îhî-îhî”, cum râde el și te face și pe tine să râzi; și râsul ăsta s-ar potrivi cu privirea din unele fotografii a fratelui celuilalt. Râsul ăsta și cu privirea aia, he-he-he. Celălalt nu-i spune Marelui Pinguin nimic nici despre râs, nici de privire, pentru că voluminosul Apolodor izbucnește: ,,Băăă, da’ ăsta chiar e iepure jupuit, băăă, adica blană de iepure jupuit, cu tot cu cap, și aia-i inima, băă, îhî-îhî-îhî”. Celălalt aprobă. ,,Bă, frate!”, se miră încă o dată Pinguinul, apoi se liniștește.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy