agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-11-25 | [This text should be read in romana] |
Intr-o casuČa saracacioasa, traia, in vremuri de mult apuse, o fata, mai frumoasa ca floarea de crin, mai deČteapta ca toti deČteptii, mai inČeleapta ca inČeleptii.
Intr-o zi, cand se plimba prin paduricea din spatele casei, in faČa ei aparu un spiriduČ nazdravan. -Cine eČti tu?intreba fata. -Eu?Eu sunt Nasuc-RoČu, spiriduČul nazdravan.Iti voi indeplini 3 dorinČe, dar cu o condiČie: Sa vii aici in fiecare noapte, fix atunci cand ceasul bate de doisprazece ori, Či sa imi aduci cate un pahar cu lapte, si o farfurie cu malai. -Dar ce vei face cu ele?intreba fata. -Vino la noapte, cu ce te-am rugat si vei afla. Fata, ajungand acasa, ii povestise totul mamei sale, o femeie batrana si bolnava. -Ce as putea sa imi doresc?Nu stiu ce imi lipseste...Poate bogatie, dar...Sunt lucruri mai importante in viata. -Nu ma intreba, fata mea, este cu totul decizia ta. -Ai dreptate... Orele treceau repede, iar fata se gandea ce si-ar putea dori. -Gata, am gasit!Imi voi dori ca batrana mea mama se se faca bine, pentru a putea sa se bucure de viata. Ceasul de pe peretele bucatarie arata ora 11.45. -Voi pleca, dar, sa nu cumva sa uit laptele si malaiul. A mers ce-a mers prin padure, cand, de o data se aude un strigat: -Buna seara!Ce dorinta vrei sa iti indeplinesc? -Vreau sa o faci pe mama sanatoasa! -Asa sa fie!spuse Nasuc-Rosu. Copila pleca spre casa, iar a doua zi dimineata, mare i-a fost mirarea cand isi vazu mama, in picioare, pregatind micul-de-jun. -Nu se poate!tipa ea. -Ba da, draga mea copila, sunt bine sanatoasa! -Multumesc, spiridusule, isi spuse fata in gand. Orele pe care biata fetita le petrecuse cu mama sa, acum sanatoasa, trecura ca vantul si venii din nou timpul sa plece spre padure. -Buna seara!spuse spiridusul. -Buna!In noaptea asta imi doresc o ograda plina cu pasari de toate felurile. -Asa sa fie!zise Nasuc. A doua zi fata gasi in fata casei o ograda cu felurite pasari de curte.Mama sa fu foarte fericita si prepara tot felul de mancaruri. Sosise vremea celei de-a treia seri, iar fata se grabi sa ajunga in padure. -Am venit doar sa iti multumesc!Tu mi-ai dat dreptul la 3 dorinte, dar, cele mai de pret vise ale mele s-au indeplinit deja, asa ca, in noaptea asta nu imi mai doresc nimic. -Bine, dar acum, te rog eu ceva pe tine.Mananca o lingura din amestecul acesta facut din ingredientele aduse de tine, iar apoi, priveste-ma fix in ochi. Fata facu ce ii ceru Nasuc, iar in fata ochilor ii aparu un print calare pe un cal alb. -Nu se poate! -Ba da!Ai avut incredere in mine si ai dezlegat misterul.Hai, urca pe calul meu, te voi duce in tinutul unde tatal meu este rege. -Ajunsi acolo, printul ii ceru mana fetei, trimise garzi dupa batrana, acum sanatoasa si traira fericiti pana la adanci batraneti.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy