agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-01-17 | [This text should be read in romana] |
Pテ「nza de pトナanjen
Sub o cupolト imensト de sticlト din Sectorul sudic al Bazei Lunare VG21, un bトフrテ「nel vioi se miネ冂ト fトビト astテ「mpトビ テョn jurul primului bio-robot-inteligent (RoBi). Lucrase mai bine de 15 ani la acest proiect ネ冓 iatト-l acum テョn faネ嫗 prototipului RoBi. テ四 admira ca pe propriul copil. Ceea ce テョn urmト cu 15 ani era doar un proiect ambiネ嬖os cu puネ嬖ne ネ兮nse de reuネ冓tト, azi a devenit realitate. Profesorul primise テョn urmト cu 15 ani un laborator テョn Baza Lunarト, テョn sectorul 21 ネ冓 de atunci n-a mai pトビトピit niciodatト satelitul Pamテ「ntului. Ambiネ嬖os ネ冓 perseverent, profesorul テョネ冓 amenajト ネ冓 dotト laboratorul cu toate cele necesare. Cu doi roboネ嬖 inteligenネ嬖 demarト proiectul 窶抉テ「nza de pトナanjen窶. Odatト pe an primea vizita unui inspector militar care verifica stadiul proiectului iar trimestrial, profesorul trimitea un raport amトハunネ嬖t Ministerului Apトビトビii. Era mテ「ndru de realizarea sa: primul robot inteligent, capabil de autoreplicare. Mai mult decテ「t atテ「t, ROBI este capabil sト se upgradeze on line, construind bio-roboネ嬖-inteligenネ嬖 ネ冓 mai performanネ嬖. Cu primii 120 de RoBi profesorul ridicト o nouト Bazト Lunarト, de dimensiuni impresionante. Aici avea sト fiinネ嫺ze Arhiva Cosmicト pe care RoBi-ii aveau sト o テョmbogトκ嫺ascト an de an.A urmat altト bazト pe faネ嫗 nevトホutト a Lunii. Toate acestea demonstrau capacitatea acestor roboネ嬖 de a construi o adevトビatト ツォpテ「nzト de pトナanjenツサ: baze autonome situate la distanネ嫺 tot mai mari una de alta, interconectate printr-o reネ嫺a invizibilト. Treptat, distanネ嫺le dintre bazele RoBi-lor au crescut depトκ冓nd limitele Lunii ネ冓 ale Sistemului Solar. Acum, pe lテ「ngト clasicele baze militare, RoBi, ajunネ冓 la a doua generaネ嬖e, aveau misiunea de a ridica ネ冓 Baze de cercetare pe fiecare corp cosmic descoperit: planetト, satelit, asteroid de dimensiuni mari. Direcネ嬖ile de cercetare-dezvoltare erau pre-programate: studierea originii ネ冓 evoluネ嬖ei acestor corpuri, prezenネ嫗 sau absenネ嫗 altor forme de viaネ崙, procesele fizice ネ冓 resursele minerale. Funcネ嬖e de datele primite de Noua Bazト Lunarト din Sectorul VG22, bazele nou テョnfiinネ嫗te primeau recomandトビi obligatorii privind direcネ嬖a de dezvoltare. La 100 de ani de la dispariネ嬖a Profesorului, ツォ pテ「nza de pトナanjen ツサ se extinsese pe 214 planete, pe 26 de sateliネ嬖 naturali ネ冓 55 de asteroizi mari. Numトビul RoBi-lor depトκ冓se cifra de 100 de milioane ネ冓 putea creネ冲e テョntr-un ritm foarte alert テョn funcネ嬖e de necesitトκ嬖. Resursele descoperite ネ冓 exploatete pe noile planete rezolvase mare parte din problemele economice ale pamテ「ntenilor. Noi oportunitトκ嬖 se iveau acum テョn explorarea Universului: popularea unor planete primitoare ネ冓 prietenoase, construirea primelor oraネ册 cosmice, fermele aeriene, turismul cosmic窶ヲ Totul decurgea normal pテ「nト テョn ziua テョn care noua serie de RoBi, upgradatト recent, nu a mai ネ嬖nut cont de recomandarea directト de la Noua Bazト Lunarト din sectorul 22. Din acel moment, toatト ツォ pテ「nza de pトナanjen ツサ a テョnceput sト se organizeze テョn funcネ嬖e de interesele RoBi-lor. Pトノテ「ntul s-a trezit テョn mijlocul unei ツォ pテ「nza de pトナanjen ツサ ostilト pe care bトフrテ「nul Profesor o imaginase pentru binele oamenilor.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy