agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2011-10-09 | [This text should be read in romana] |
Astăzi am împușcat un vis.
Pusesem ochii pe el de multă vreme. Se plimba ca un gând prin pădurea mea și i-am luat urma de când era mic. L-am hrănit, l-am ademenit cu speranțe. Am crezut că l-am domesticit. Apoi a crescut mare și s-a făcut lup. Îl mai priveam uneori de după copacii mei, din pădurea mea. Îi mai lăsam în poteca din când în când câte o pradă mică: un sân de femeie, o masă caldă, un pumn de grăunțe-bucurii. Cu recunoștință urla la mine, cu dor, ca la o lună plină, ca la un cerc închis, complet și aprins. ...Apoi, o vreme a dispărut. Am crezut ca a murit, că a luat urma unei stâne și l-au prins ciobanii și l-au prefăcut în câine. Odată chiar am crezut că-l vad în zgardă lângă niște picioare lungi și albe. De fapt eram eu cel care uitasem poteca spre pădurea mea, spre copacii mei. S-a sălbăticit... Astăzi a fost frig. Am vrut să aprind focul în soba cea mare a sufletului meu upgradat dar nu mai aveam lemne. Toate înverziseră, le dăduseră lăstarii de atâta udătură. N-au putrezit, pur și simplu au înmugurit absurd și verde. Parșivele, știau ca sunt daltonist! Am crezut ca e sânge… sau ruj, sau oja ceva... Am luat pușca și am plecat să vânez niște lemne în pădurea mea, printre copacii mei bătrâni. Am luat pușca și m-am dus. Fluieram tăcut în gând căci sunt și afon. Inconștient, mergeam pe poteca mea, în pădurea mea, printre copacii mei, în pădurea mea. Mi-era prea drag de ei, de copacii mei, ca să-i împușc și să-i iau acasă, la bloc. Aici era adăpost și nu mi-era frig. Aici era cald. S-a sălbăticit... Cam pe la copacul cu pasările dorului m-am trezit față în față cu el. Cu lupul - visul meu domesticit. Sfâșia în tăcere un parfum de turistă rătăcita cândva în pădurea mea, printre copacii mei. L-am recunoscut. Parfumul... și pe lupul meu - vis domesticit. Am vrut să-l salvez. Parfumul... și pe lupul meu de la o toxinfecție alimentară. Am întins mâna după parfum. Vroiam să fac cu un gest două fapte bune. M-a mușcat. Lupul - visul meu uitat. S-a sălbăticit... Fără ezitare am scos pușca și l-am împușcat. Se sălbăticise. S-a făcut iar frig.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy