agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2012-11-29 | [This text should be read in romana] |
Mă întrebase cineva dacă cred în Moș Crăciun, grăbit să mă întrebe fără a primi un raspuns, ce cadou aș dori sa îmi aducă ?!
M-am aÈ™ezat pe taburetul pe care îl făcuse bunelul, cu privirea molcomă, tăcută...pe gînduri???... nu, È™tiam răspunsul la intrebare È™i eram sigur că puteam fi înÈ›eles din prima, doar că nu doream să mizez pe nimic. ÃŽ́mi amintesc È™i acum momentul fascinant al copilăriei, în care zburdam pe cîmpiile înverzite ca niÈ™te mieluÈ™ei abia născuÈ›i,È™i, niciodată nu mă gîndise-m sau poate că nu aveam curajul să mă gîndesc că făptura aia mică È™i năstruÈ™nică, plină de entuziasm È™i energie, acel suflet mic de copil care stătea pe pragul casei È™i aÈ™tepta cu nerăbdare să vină un erou din desenele animat, acel copil care pe alocuri era crud, pogan, dar care niciodată nu înceta să creadă că a fost cel mai cuminte È™i că MoÈ™ul nu va uita de el...acum, dupa atîta timp, să fie întrebat dacă crede pînă în prezent în MoÈ™ Crăciun...?! Poate că ar trebui să încep de la faptul că lumea este mult prea meschină, dar este firesc È™i inutil acest adevăr.Poate că ar trebui să îmi pun masca È™i să mint că trăim într-o lume perfectă, lipsită de aberaÈ›ii È™i constrîngeri...dar la fel este inutil È™i mult prea firesc.Nu vreau să uimesc È™i nici nu vreau să fiu neînÈ›eles... Știu, È™tiu că e banal ceea ce scriu, È™i totodată È™tiu că vă întrebaÈ›i ce i-am răspuns È™i mai mult de atit, cine a intrebat ? Ok, încercînd să nu tremur, voi fi cît mai explicit posibil... Era un copil cu chip de înger, o fire emotivă, È™ubredă, era un copil nevoiaÈ™, lipsit de părinÈ›i, de casă, lipsit de tot. Era leit copia mea, nu puteam să cred că este posibil ceea ce văd, să fie oare o clonare ?! Faptul care ma impresionat la acel copil , a fost însăși credinÈ›a lui È™i speranÈ›a sa dîrză de a visa în MoÈ™ Crăciun, în pofida greutăților È™i chinurilor devastatoare, credinÈ›a de a visa nu l-a părăsit niciodată, făcîndu-l mai puternic È™i poate că făcîndu-l mai precoce de a trăi printre cadavrele omeneÈ™ti. Privindu-l în ochi, cu faÈ›a inundată de lacrimi, cu gîndurile o mie, abia de mai puteam rosti un cuvînt, i-am spus ... atit de mult imi doresc sa fiu copil! Cît de mult aÈ™ vrea să simt acea inocență de copil, cît de mult îmi doresc să greÈ™esc È™i să mă bucur pe seama acestei erori minuscule pe atunci. Cît de mult aÈ™ vrea să simt căldura părinteasca de care am nevoie cel mai mult acum. Chiar dacă eram mic È™i nu înÈ›elegeam, sau poate că nu îmi doream să înÈ›eleg cît de cinică poate fi omenia, eram totuÈ™i o fire enorm de fericită în sînul naturii È™i al familiei iubitoare...insă acum toate astea mă îngrozesc È™i dor. Acum, am ramas doar cu speranÈ›a, copilul despre care vorbeam, È™i-a lăsat amprenta adînc în inima mea, iar pe față îi proiectată privirea sa inocentă. El este eroul meu , È™i È™tiÈ›i de ce ? fiindcă El , este un exemplu demn de urmat, È™i nu pentru că este asemănarea mea, ci pentru că È™tie să lupte cu răul atunci cînd duce lipsă de acest bine, El e persoana căruia merită să îi aducem plecăciune...! Și totusi, cît de mult îmi doresc să fiu copil...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy