agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-11-29 | [This text should be read in romana] |
*
- Cu ce ai putea cuceri lumea toată? - Niciodată nu vei putea cuceri o-ntreagă lume. Dar dacă insiști, îți voi răspunde astfel: jumătate îți va sta la picioare dacă îi vei zâmbi, cealaltă – dacă-i vei trage o palmă la momentul potrivit. * - Unde se grăbesc oamenii? - Spre punctul în care vor ajunge ei înșiși să-și pună această întrebare. * - Există vreo asemănare între buni și răi? - Aceea că atât unii cât și ceilalți vor să facă schimb de locuri. Dar nu pentru multă vreme. * - Rețeta fericirii? - Experiența a demonstrat că oamenii sunt mai dispuși să testeze rețete proprii, căutând același rezultat, după metode diferite. Din câte știu, patentul n-a fost încă acordat. * - Există cale de mijloc? - Da. Odată ce-ai apucat pe ea, cu jumătatea din tine care mai trăiește îți vezi cealaltă jumătate murind. * - Iubirea...Vorbește-mi de ea! - Viața e mult prea scurtă pentru a ne irosi în povestiri de iubire. N-ar fi mai bine să iubim? * - E-adevărat că între femei și bărbați există multiple deosebiri? - Pentru astfel de informații te trimit la statistici. Eu nu cunosc decât Femeia și Bărbatul. Și nu există-n lume alte două elemente mai deosebite, care să formeze împreună un tot atât de sublim. * - De ce ne amintim totdeauna cu drag de copilărie? - Pentru că lumea privită prin ochi de copil este una ideală – nici un seism n-are puterea s-o zdruncine, nici o mocirlă harul s-o mânjească. În schimb, cea mai firavă rază de soare, o poate transforma într-un ocean de lumină. * - Adeseori încurcăm cărările. Cine-ar putea să ne călăuzească pe drumul bun? - E simplu: întreabă-ți sufletul! - Și dacă, totuși, mă duce pe unul greșit? - Atunci înseamnă că e greșit doar după mintea ta. Sufletul nu dă greș niciodată, acolo Dumnezeu a strecurat esența divină. Restul s-ar putea obține și-n laborator. * - Dacă un prieten te dezamăgește, cum ai putea să-l pedepsești? - Dacă un prieten te-a dezamăgit, poți fi sigur că și-a primit deja pedeapsa. Și-a aplicat-o singur în chiar clipa în care ți-a dat lovitura. Tu ai auzit numai tunetul, dar fulgerul îl trăznise pe el dinainte. * - Până unde poți merge cu încrederea în oameni? - Nu-ți rămâne decât să afli singur. Încearcă! Oricum, merită mai mult decât dacă i-ai cataloga dintru început. * - Ce crezi despre teoria care afirmă că Pământul e rotund? - Până ce nu voi avea o alta viabilă, nu-mi rămâne decât să cred asta. Și-apoi, ce importanță ar avea pentru mine, dacă aflarea adevărului nu mi-ar putea schimba în vreun fel viața? * - Există totuși adevăruri incontestabile. - Cine spune asta? - Înțelepții. - Și cine a hotărât că ei sunt înțelepți? - Ceilalți... - ... mai puțin înțelepți decât ei. Și-atunci cine-ai vrea să-i contrazică? * - Cum e mai bine, să te înalți pe munți de steril, sau să te afunzi scotocind după filonul de aur? - Este alegerea ta. Dar ai grijă ce înțelegi prin „înălțare”! A! Și nu confunda aurul cu tinicheaua! * - La urma urmei, ce este viața? - Imaginează-ți un drum pe care mergi într-un singur sens și doar o singură dată. Ai grijă ca urma pe care-o lași să nu rănească pașii nimănui care-ar veni după tine! Cu cât blândețea cu care calci va fi mai mare, cu-atât semnele trecerii tale se vor șterge mai greu. Și nu uita că nimic nu rămâne după noi, decât ceea ce am dăruit!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy