agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2003-01-19 | [This text should be read in romana] | Submited by alexandru pop
Omul cu gât subțire a intrat în ladă, a tras capacul deasupra sa și a început să se sufoce.
-De bună seamă – È™i-a spus, sufocându-se, omul cu gât subÈ›ire – mă sufoc în ladă pentru că am gâtul subÈ›ire. Capacul lăzii este închis È™i nu permite ca aerul să pătrundă până la mine. Am să mă sufoc, dar capacul lăzii tot n-am să-l ridic. Am să mor încetul cu încetul. Voi avea astfel prilejul să studiez lupta dintre viață È™i moarte. Va fi o luptă cu È™anse egale, deci nefirească, pentru că în mod firesc învinge moartea, iar viaÈ›a, predestinată morÈ›ii, luptă de-a dreptul cu deznădejde împotriva duÈ™manului È™i până în ultima clipă nu-È™i pierde zadarnica nădejde. ÃŽn lupta care stă să înceapă, viaÈ›a va È™ti ea cum să învingă: va fi suficient să determine mâinile mele să ridice capacul lăzii. O să vedem noi care pe care! Numai de n-ar duhni aici atât de năprasnic a naftalină. Dacă viaÈ›a va învinge, voi presăra peste lucrurile din ladă mahorcă. Iată, a început: nu mai pot să respir. Mi-a venit sfârÈ™itul, asta-i clar! Nu mai am nici o scăpare! Și nimic măreÈ› nu-mi trece prin cap! Mă sufoc! Ia te uitã! Ce-i asta? AcuÈ™ica s-a întâmplat ceva, dar nu pot sã pricep ce anume. Ceva am zãrit, sau poate am auzit... Ia te uitã! IarãÈ™i s-a întâmplat ceva! Doamne! N-am ce sã respir. S-ar pãrea cã mor... Ei, dar asta ce-o mai fi iarãÈ™i? De ce cânt? Mã cam doare gâtul... Dar lada unde-i? De ce vãd toate lucrurile din camerã? E limpede, zac pe podea! Dar unde-i lada? Omul cu gât subÈ›ire s-a ridicat È™i s-a uitat împrejur. Lada nu era nicãieri. Pe scaune È™i pe pat zãceau lucrurile scoase din ladã. ÃŽnsã lada nu era nicãieri. Omul cu gât subþire a spus: -Asta înseamnã cã viaÈ›a a învins moartea cu mijloace necunoscute mie.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy