agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-12-12 | [This text should be read in romana] | Aproapele meu gemea. - Doare ? -Mor si nimic altceva. Doamne, ia-ma! -O doare, o doare, strigau imbracatii in alb. Se strangeau cerc in jurul patului si varsau lacrimi pentru om. -Faceti ceva, faceti ceva, le strigau ingerii Si-au adus o vioara vrajita s-o duca departe de ce era trist, pe unde-a fugit durerea si-ntristarea. Spuneau glume si citeau poezii, in timp ce altii rasfoiau niste carti si-agitau eprubete de zor. - Doare? intreaba o femeie in alb, suparata c-a fost deranjata din vis, tocmai cand o privea un frumos pe-un alb cal. Ā« Bine Ā» , a mai zis. Si-a plecat. -Simti unde apas cu mana?! -Simt numai inima batand. Tu de ce plangi, nu vezi ca eu lupt? āAu ! Ingere-al meu, m-ai parasit ?ā Si-apare luna plina, rotunda si coapta. -Are ochi, zice, parc-ar fi un chip! -E ingerul tau pazitor, nu te-a parasit! -Vezi-l si tuā¦ -Nu vreau sa ma vada pe mine, tu ai nevoie de el. Pe-aproapele meu il durea. Spun durerii sa plece si-mi face semn ca mai sta. Ma mananca genunchii, semn ca e timpul sa ma rog. Ma ridic usor de pe scaunel, il imping in spate, fara zgomot, siā ngenunchez langa pat. N-am crezut ca-i atat de placut sa stai in genunchiā¦. - Prea multa suferinta, Doamne, prea multa. Te rog sa alini durerile, sa le faci macar suportabile. Ajuta-ma sa se linisteasca in seara asta, sa poata dormi. āTatal nostru care esti in ceruri, sfinteasca-se numele Tauā¦ā¦ā Si-aproapele meu incepe sa respire uniform. Ii ating usor durerea cu mana si nu ma simte. Poate a fost ingerul. Sau luna. Poate obosise si duhul durerii sa-i tot bata in corp, se dusese si el sa se culceā¦ Dimineata, am coborat in strada impreuna cu un putincredincios. Am cumparat un covrig si el trei. Gandea ca sunt un zgarcit, cand o mana s- a- ntins spre noi. L-a suduit, dar eu i-am dat maruntisul din buzunar. Pentru ca a-ntins mana spre mine. Si s-a asternut o tacere grea intre noi. La plecare, fara sa-i mai ceara, s-a scotocit si i-a dat un banut. E nevoie de modele āin stradaā, printre pacatosi, nu departe de ei. Acum Il privesc pe cersetor de la geam. Iata-l! Mana intinsa parca spune: da-mi un banut si te duc in imparatia cerurilor. Este Caron printre noi, platesti un banut si atingerea mainii lui este biletul de trecere. Mana intinsa pune credinta la-ncercare. Mana intinsa e o promisiune, e viata fara sfarsit.. Bine, du-te tuā¦ ii zic, si-i fac loc sa treaca Celui cu mana intinsa. Cioc, cioc, bate la poarta Domnului cu o piatra. āBine, bine, i se spune, intra si sa te trezesti maine dimineata la patru, c-avem treabaā - Insotitori, sculati-va si spalati-va bolnaviiā¦ O batranica intreaba : Ā» Pe mine nu ma salveaza nimini? Ā» Si pleaca acasa. Ā« Nimini Ā» nu stie ce are. Cel mai bolnav e frigiderul. S-a adus agheazma, si-o ia personalul de serviciu. Pe toata. - Nu mai putem, sar infirmierele, toti bolnavii vor sa-i intoarcem de pe-o parte pe alta, nu mai vrea nici unul pe spate! āIncearca sa dormi Ā», spun si ele, la plecare, o vorba buna unei fetite ce tocmai murise. Aprind o lumanare si dezleg incet nodul singuratatii. Sa facem un Spital al Poporului cu sala de operatii deasupra Bisericii Neamului.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy