agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-06-16 | [This text should be read in romana] | Cui a folosit Piața Universității ? Greu de spus. Celor dornici de gumă de mestecat străină și de reviste sexi ? Probabil. Celor care ar fi fost mai bine să-și făurească o existență proprie ? În mod sigur. O groază de complexați fără existențe individualizate s-au întâlnit și și-au trăit aventura vieții în Piață. Unii au și murit. În nici un caz nu a folosit naivilor care țopăiau să se vadă la televizor și care au ajuns carne de tun pentru poliție și minieri. Nu au avut nimic de câștigat-au pierdut totul pentru că, fără a fi prea inteligent, orice manipulator ar fi trebuit să-și dea seama că marea masă a populației îi va respinge categoric. Oricum erau morți în fașă pentru că în afară de „Jos Iliescu! „ nu știau nimic și nu au avut nici o soluție. I-a folosit Piața lui Ion Iliescu ? Mă îndoiesc. Președintele nostru actual nu este un dictator- nu este Lucașenko. Este mult prea abil ca să nu-și dea seama că nu are nimic de câștigat de acolo, în nici un fel. Faptul că spectacolul a continuat atât n-a arătat decât o putere slabă, nesigură pe ea, care se teme. Intervenția în forță a fost iarăși condamnată destul de violent. Iliescu nu avea decât de pierdut din Piață. Iar în acel moment toate datele arătau că Uniunea Sovietică este pe ducă și că nu-și va susține nici unul din foștii aliați. Sovieticii au acceptat să cedeze Germania de Est- nici în visele lor cele mai negre n-ar fi sprijinit un regim represiv în România. A folosit Piața partidelor istorice ? Absolut deloc. În afară de o vagă încercare de direcționare a celor din Piață făcută direct nu s-a urnit nimic din loc. Partidele istorice nu puteau sprijini direct Piața în condițiile unei democrații reale. N-ar fi avut nici un sens și chiar dacă, prin absurd, Piața ar fi îndepărtat FSN-ul de la putere, scenariul s-ar fi putut repeta. A folosit Piața societății civile ? În nici un fel. Cea mai mare greșeală a așa-zisei „societăți civile” a fost sprijinirea Pieței. Nu pot uita mitingul în apărarea lui Marian Munteanu ? Ce ar răspunde Ana Blandiana astăzi întrebată de ce a apărat un securist și un provocator de cea mai joasă speță ? Între România și „societatea civilă” s-a creat, începând cu acel moment un clivaj iremediabil .Cetățenii României nu s-au regăsit în Piață. „Societatea civilă” ar fi avut nevoie de un popor mai bun. A folosit Piața studenților ? În nici un caz. În afară de sănătoasa bătută minierească nu s-au ales cu nimic. Piața Universității a folosit în primul rând unor revoluționari disperați care nu s-ar fi putut încadra în jocul democratic. Figuri ca Dincă sau Nica Leon n-aveau ce căuta în civilizație- și probabil, unii dintre aceștia au simțit că vor pierde sigur. Exacerbarea violențelor s-a făcut sub astfel de imbolduri. Cei amatori de imagini idilice pot încă găsi documente (benzi video, etc.) cu revoluționari isterici care strigau că „li se fură revoluția”. Piața Universității a folosit unor cameleoni de genul lui Stelian Tănase. Pe un mărunt și insipid activist UTC până în 1989 Piața Universității și răsucirile post-Piață l-au făcut să ajungă un guru al politicii românești. Piața Universității a folosit, în sfârșit, unor mari manipulatori. O analiză comparativă a unor acțiuni sincrone momentului Pieței s-ar putea să releve aspecte interesante- mașinațiuni la scară foarte mare care au fost ocultate de scandalul din Piață.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy