agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-04-01 | [This text should be read in romana] |
PASテコEA DORULUI, TUDOR GHEORGHE, LA NOI ACASテ
El nu-i spune Dorului Dor, ci Doruleネ. El CテNTテ Dorul ca nimeni altul. Dorul nostru comun. Care sunト dulce テョn aceeaネ冓 limbト, Limba Romテ「nト. De drag de テ杪rト, de suflet romテ「n doinind. Dorul, care e la fel de o parte ネ冓 de alta a Prutului, fiindcト テョn acelaネ冓 mod pragurile caselor テョネ冓 aネ冲eaptト copiii, iar gutuile lumineazト pe la ferestre, 1 decembrie are aceeaネ冓 semnificaネ嬖e, horele se rotesc cu acelaネ冓 foc, mioriネ嫺le au aceeaネ冓 baladト, tricolorul - aceleaネ冓 fire din curcubeu... Tudor Gheorghe propovトヅuieネ冲e テョn limba dorului. Din ネ冩apte cテ「ntate-plテ「nse-zテ「mbite-susurate i-a テョnトネネ嫗t Dorului un Altar. Fiind 窶徘lecat de-acasト pe cテ「nd era vremea frumoasテ「窶, Dorul e aネ冲eptat mereu テョn acest Altar al sufletului romテ「n. テ始 alta limbト nu existト asemenea cuvテ「nt. Nu poate fi tradus. Deci, nu poate fi テョnネ嫺les ca s t a r e. ...ネ亙 printre sunete, cテ「te-un: 窶 Numai ascultaネ嬖 ce frumos e zis, cテ「te sensuri!窶 ネ亙 a cテ「ta oarト ne minunトノ テョmpreunト c u m au fost gトピite cuvintele テョn ネ冓rag de versuri de cトフre romテ「nii noネ冲ri N. Stトハescu, M. Sorescu, Gr. Vieru,... ...ネ亙 cテ「te-o dovadト sonorト cト romテ「nii de veacuri au fost cu strune テョn inimi... Lacrimile din colネ孛l ochilor ne trトヅau pe fiecare cト, de fapt, テョntotdeauna am fost 窶愿ョn cトブtarea dorului pierdut窶. テ四 aネ冲eptam privind la zborul cocorilor, la freamトフul spicelor, culegテ「nd viネ嫗 de vie, mereu. Noi nu vom obosi nicicテ「nd sト stトノ de veghe テョn aネ冲eptarea Luminii! Existトノ doar cu Dorul テョn noi! テ司 mulネ孛mim Domnului cト ne-a fトツut vrednici de a-l vedea, de a-l avea atテ「t de aproape pe Marele Bard. Ne-am テョngemトハat pe cテ「teva ore (ca o clipa!), lトツrimテ「nd aceeaネ冓 rugトツiune. A reテョnviat テョn noi speranネ嫗 テョn revenirea limbii romテ「ne a c a s ト. Au cトホut sテ「rmele ghimpate. S-au topit bariere ネ冓 urト. S-a plテ「ns ネ冓 s-a rテ「s cu bucuria unui destin fトビテ「miネ嫗t, dar care, pテ「nト la urmト, nu poate sト rトノテ「nト neテョmplinit. Sト ne trトナeネ冲i, Pasトビe a Dorului Romテ「n, Tudor Gheorghe! Sト te mai aネ册zi pe aceastト rトノuricト moldoveneascト ネ冓 floarea nu se va lトピa aネ冲eptatト! Fiorul nostru nu putea sト nu fie simネ嬖t ネ冓 de tinerii de alトフuri, care ネ冲iu doar din povestite cテ「t de greu era cテ「ndva sト ネ嬖i ascuns dorul de limba mamei . Acum sト ne tot repetトノ unul altuia: 窶廸umai ascultaネ嬖 cテ「t de poetic sunト!窶 ネ亙 s-o tot rostim, s-o cテ「ntトノ, sト ne bucurトノ de Limba noastrト cea Romテ「nト! Cトツi prin arterele romテ「nilor de pretutindeni curge DOR, el n-a テョngheネ嫗t! Pasトビea Dorului ne-a miruit rトハile vechi cu ... dor din douト doruri, cu Doruleネ.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy