agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2017-06-22 | [This text should be read in romana] |
noaptea scurtă s-a vrut să nu mai fie deloc
simți salteaua fierbinte o lași în plata domnului deschizi larg fereastra bustul gol să ți-l îmbrățișeze răcorile întunericului ce ai te întreb și dai a lehamite din mână îți citesc gândul patul e un sarcofag și nu mai vrei în el să mai fii o mumie prinzi de vârful axei globul pământesc și-l duci la piept tac știu că ți-e dor de nepot pentru el cumpărându-l... din obișnuință pui din ibric un rest de cafea tragi tot ca un robot o foaie din top și iei pixul în mână creierul e parcă o amforă goală goi îți stau și ochii pe glob deodată ți se pare că e scăfârlia poetului pe umăr plecată străpunsă de axa ideii șesuri văi ape și munți țări continente mereu în rotire planetă vie cu râuri și fluvii artere și vene munții schelet și carnea pământ roditor oceane și mări în procent cât omul e apă un miez fierbinte inima lui și creierul peste șapte miliarde de neuroni lumea toată te-ntrebi de ce dacă axa îi trece prin inimă și-i iese prin poli creierul nu percepe asta ca pe o metaforă că nu trebuie lăsată inima de capul ei ci e nevoie de judecată... scuturi din cap prin fața ochelarilor trec legănându-se moale în joc psihedelic șuvițe de fum de țigară rotești globul cu degetul și ochii se-opresc pe imaginea chinei ce-ți pare o ciută dormind dai imaginar play te inundă muzica ta preferată de relaxare cea chineză tradițională și ca de fiecare dată ai sentimentul ciudat că e un dor dintr-o viață uitată ești acel Ion în mlaștina orezăriei ținând coarnele de plug cu ochiul trăgând pofticios la picioarele frumoasei Li ce duce de nară bivolul negru și-ai vrea să lași totul baltă s-o iei în brațe cu ea să fugi într-un alt timp într-o altă lume numai a voastră cât mai departe dar porunca împăratului te strânge în chingi până la Li trebuie să pui mai întâi la marele zid măcar o piatră... povestea o știi de copil când ai șterpelit din biblioteca surorii o carte Ion a murit la marele zid și de dor Li s-a stins să se prefacă în privighetoare învăluit de măiestre îmbinări de tonuri bengale te lași sămânță-ncolțită să ieși lângă pietre floare să fii cântul ei să-l simți vibrându-ți adânc în petale... o pubelă se aude trântită în noapte ieși pe balcon din temelii doarme orașul întorci capul în raza becului de sub salcia plângătoare vezi cum guguștiuca de pe cuib te priveste cu ochișorii ei ca două bobițe de piper negru și vii în inimă simți un vânticel cald nu mai ești singur... te-ntorci și iar pui mâna pe pix neștiind ce-ai să scrii poate în lunga zi ce începe îți zici voi intra în singurul bârlog primitor și-oi citi cum nimeni poate nu face poeziile confraților mei și nu numai cele postate azi ci de la fiecare cît mai multe din urmă cu prezumția sincerității din ele să mă înfrupt cu trăiri să-i cunosc întregindu-mă poate... venus stă agățată de vârful plecat al unei antene de pe blocul vecin globul mă ține ocrotitor în brațele lui așa că îl iau in brațe și rușinat îi cer iertare de cât l-am poluat cu fum de țigară și-l duc la loc... mijește a zi dumnezeu ca un bebeluș se freacă la ochi oare mă va privi și-mi va zâmbi sau va întoarce iar capul...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy