agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
![]() |
|
|||||
![]() |
agonia ![]()
■ Music ![]()
Romanian Spell-Checker ![]() Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2013-09-21 | [This text should be read in francais] | Submited by Guy Rancourt Cortèges des semaines Les voix qui chantent faux Le jargon de nos peines Les amours mĂ©canos La jarre est dans l’eau morte Les espoirs verrouillĂ©s Les secrets sans escortes Et les corps lĂ©zardĂ©s Sept jours comme des flûtes Les balcons qui colportent Mon front blême qui bute Au seuil muet des portes Sur une grande artère S’en vont mes mains fanĂ©es Le soupir des annĂ©es Et l’orgue de misère (Gaston Miron, Deux sangs, 1953. Poème repris in « L’homme rapaillĂ© » sous un autre titre : « Chanson »)
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() | |||||||||
![]() |
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | ![]() | |||||||
![]() |
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy