agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-11-14 | [This text should be read in romana] |
Ceasul de pe perete, sub forma unui chip de lună, indică ora unu. Mitoș aprinde veioza. Privește spre Carmen- soția lui e o masă de carne stăpână peste două treimi din pat, cu mâinile împreunate asemeni unui mort, peste telecomanda televizorului deschis, iar legătura dintre cavitatea bucală și căile nazale
funcÈ›ionează ca un sistem de aducÈ›ie È™i refulare de aer. Fermentat de această scenă, MitoÈ™ devine sclavul propriilor picioare, să deverseze în closet sucul gastric care urcă spre gură. Revine senzaÈ›ia de liniÈ™te, în capul lui se nasc baloane cu imagini din trecut. Are 17 ani, e un exemplar prin È›inută, aptitudini È™i disciplină.Ȋn cea mai mare parte a timpului se îmbogățeÈ™te cu lecturi. I se atribuie statutul de preÈ™edinte al comitetului de elevi. La o activitate extracurriculară, când își prezintă eseul cu tematică ecologică, ochii profesoarei de română se augmentează pâna în stadiul ochilor de bufniță. Stimulat să scrie È™i să participe la concursuri È™i olimpiade de literatură, ridică prestigiul liceului, prin premiile obÈ›inute. Pentru imagistica È™i rapiditatea de a culege È™i a -È™i fixa infomaÈ›iile,din partea colectivului clasei primeÈ™te botezul pentru al doilea nume- motorul de rachetă. Carmen e colega lui de bancă. O fată frumoasă, extrovertită È™i cu un coeficient de inteligență peste medie. La cursuri se îmbracă într-o rochie sobră, vărgată orizontal în galben – negru È™i sugrumată în talie, croită de ea. Prin exprimare orală înfige ace în inima fiecărui băiat care roieÈ™te în jurul ei, declanșând divertisment . Nu e cruÈ›ată de un cognomen - viespea. Uneori, fără să vrea, atrage atenÈ›ia prin mina congestionată de glande lacrimale, deÈ™i nimeni nu intuieÈ™te cauza. Până într-o zi când MitoÈ™ citeÈ™te un bileÈ›el capitonat cu piele roÈ™ie, modelat cordat È™i semnat cu o cusătură în V, furiÈ™at în mapa lui. De aici alcătuirea celor doi într-un cuplu suscită mai multă admiraÈ›ie decât invidie. Povestea lor se ramifică precum un copac în faza de fructificare. MitoÈ™ e absolvent al Facultății de Litere, Carmen e absolventă a Facultății de Arte plastice. Se hotăresc să-È™i contopească iubirea prin acte. Ȋn acelaÈ™i an, MitoÈ™ câștigă un concurs de debut; premiul constă în publicarea volumului la o editurăconsacrată. E suprasolicitat la întruniri È™i evenimente literare în toată È›ara- Gloria deschide de fiecare dată altă ușă. Carmen reuÈ™eÈ™te prin examene acerbe să ocupe un post de designer la o casă de modă. Și anii se grăbesc spre câte o creangă din fericirea amândurora. Conceperea unui copil- situaÈ›ie rămasă, în final, fără rezultat, poate È™i absenteismul soÈ›ului de acasă contribuie la transformarea lui Carmen într-o statuie deformată de tratamente medicale. Carmen recurge la ultimatum; vrea să intenteze divorÈ›. RaÈ›ionamentul lui MitoÈ™ se balansează în defavoarea Gloriei. Baloanele se desumflă unul câte unul, MitoÈ™ se examinează în oglindă. Peste o lună va împlini 40 de ani, încă se conservă un bărbat bine È™i cu sănătate de fier. Iese din baie, cu mintea îmbibată, pentru câteva minute, de prezent, execută miÈ™cări ca È™i cum segmentele corporale sunt asamblate în È™uruburi È™i piuliÈ›e. Intră în camera unde e închisă de un deceniu Gloria. Palpează biroul È™i munca lui aÈ™ternută în cerneală pe coli albe. Ȋn ochi i se aprind conglomeraÈ›ii de stele, È™i camera parcă ar fi construită din materiale fosforescente. Se apropie de fereastră, inspiră ahtiat È™i rosteÈ™te din inima aripată: Redă-mi puterea de a continua, Gloria!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy