agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-10-16 | [This text should be read in romana] | Plecasem la cumpトビトフuri. Era un fel de sトビbトフoare cテ「nd mergeam cu bunica テョn oraネ sト-i cumpトビトノ unchiului meu tot ce aveam voie sト-i trimitem... acolo, unde era. Nu-mi plトツea sト rostesc cuvテ「ntul acela care le fトツea pe mama ネ冓 pe Jeniネ嫗 sト plテ「ngト. Plテ「ngeau, ネ冓 cu toate acestea mト mira de fiecare datト cum puteau sト amestece aネ兮 de bine durerea cu un fel de mテ「ndrie atunci cテ「nd rトピpundeau vreunei curioase cト... 窶柆ncu窶儺iti窶 este deネ嬖nut politic... Nu-mi aduc aminte decテ「t cト am cumpトビat multe, multe, multe ネ嬖gトビi Mトビトκ册ネ冲i. Cテ「nd i-am cerut Jeniネ嫺i sト-mi cumpere un mトビ mi-a rトピpuns, cu un glas gテ「tuit de necaz, cト nu mai are bani decテ「t de テョntors acasト. Atunci am テョntrebat-o, cu ochii la toneta de pe trotuar, dacト ne-ajung banii pentru un loz. I-au apトビut douト luminiネ嫺 ネ冲rengare テョn ochi ネ冓-a acceptat fトビト sト stea pe gテ「nduri. テ始 momentul acela am cunoscut-o pe bunica mea, cea care nu avea mai mulネ嬖 ani decテ「t aveam eu, adicト... vreo 窶柎ei窶. 窶杁ei窶 lei costau ネ冓 lozurile din pungile de hテ「rtie, hテ「rtie pe care nu am テョnネ嫺les niciodatト ce era desenat. M-am apropiat de mトピuネ嫗 テョn faネ嫗 cトビeia stトフea plin de importanネ崙 un bトビbat bトフrテ「n, precum moネ冓i din poveネ冲i, dar fトビト barbト. Mi-a テョntins punga ネ冓 cテ「nd i-am spus cト nu le vトヅ, a rトピturnat toate lozurile pe masト. Atunci, pentru prima oarト de cテ「nd テョmi aduc aminte, cu mテ「na plimbテ「ndu-se deasupra lor, cu ochii テョnchiネ冓, m-am concentrat sト gトピesc lozul care sト-i aducト mトツar puネ嬖nト bucurie Jeniネ嫺i, bucuria cト poate sト-mi cumpere mトビul , bucuria cト poate sト-i ducト ネ冓 mamei ceva ネ冓 lui tata-mare ネ冓 puネ嬖nilor vecini de pe strada pe care mama a numit-o 窶曚テ「mpului窶 ネ冓 aネ兮 a ネ冓 rトノas, stradト テョnfiinネ嫗tト de noi, la marginea celui mai frumos cテ「mp pe care l-am vトホut eu vreodatト 窶 frumos テョn toate anotimpurile. Fトビト sト ezit am luat lozul, i l-am テョntins vテ「nzトフorului sト mi-l rupト, l-am deschis fトビト emoネ嬖e, dar curioasト sト vトヅ dacト 窶枹imネ嬖sem窶 bine ネ冓... triumfトフoare cト nu erau multe litere scrise pe el, i l-am dat Jeniネ嫺i. Cu lacrimi テョn ochii care mト priveau lung ネ冓 parcト cu mai multト atenネ嬖e decテ「t pテ「nト acum, mi-a citit: una sutト lei. Am テョnネ嫺les cト era テョntr-adevトビ sトビbトフoare pentru cト puteam s-o luトノ de la capトフ ネ冓 sト intrトノ テョn toate magazinele, iar acum chiar sト cumpトビトノ, nu doar sト ne uitトノ! Nu conteazト ce ネ冓 cテ「te am cumpトビat, nici cト Jeniネ嫗 m-a pus sト car o plasト, contrar obiceiurilor ei, a contat doar cト am fost テョn stare sト-i fac fericiネ嬖, chiar numai pentr-o clipト pe cei dragi mie, cei de care eu imi propusesem sト am grijト! Ajunse acasト, am テョmpachetat テョn hテ「rtie albastrト tot ce-i cumpトビasem lui 窶柆ncu窶儺iti窶 ネ冓 ca-ntotdeauna am desenat cu creionul chimic, テョntr-un colネ al pachetului, o inimiorト, cam micト, e-adevトビat, faネ崙 de dragostea ce i-o purtam unchiului ce-l ネ冲iam numai din tabloul de deasupra patului meu ネ冓... n-am uitat sト pun ネ冓 mトビul care-mi schimbase viaネ嫗, mトビul care mト dusese peste ani, la vテ「rsta bunicii.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy