agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2012-02-02 | [This text should be read in romana] |
Nimic mai dezirabil decテ「t a fi melc.
Sト ai mereu, oriunde, la テョndemテ「nト, propriul refugiu. Locul sacru テョn care sト te retragi de cテ「te ori vrei. Cu sau fトビト motiv exterior ネ嬖e. Sト テョネ嬖 fi propriul univers, propria cheie, propriul punct de pornire テョn propria cトネトフorie, cトネトフorie pe care sト テョネ嬖 poネ嬖 permite sト o termini ネ冓 pe locul doi. Dacト vrei... La urma urmei, テョn curtea ta, テョn casa ta, tu faci legile. Precum Regele singuratec din Micul Prinネ. Aici, sensurile adesea nu sunt opozite, ci, printr-o posibilト probabilト matematicト a absurdului, devin complementare. テ始aintarea se face spre lume, spre exterior, prins bine テョnsト de adテ「ncurile cochiliei tale. Avem/ suntem propria cochilie. Mテ「nト ネ冓 mトハuネ兮 テョn egalト mトピurト. Drum ネ冓 ネ嬖ntト. Spre strトデundurile noastre pトκ冓m cu spatele, pas cu pas, ne lトピトノ テョnchiネ冓 テョn sacralitate, ne recトパトフトノ certitudinea perfecネ嬖unii lumii, a proporネ嬖ilor, a formei, redevenim perfecネ嬖 prin suprapunere cu perfectul matematic. Natura este sieネ冓 gardian ネ冓 eliberator. Ne retragem perfect acordaネ嬖 ネ冓 pasul are imuabilitatea reconfortantト a pasului Fibonacci. ネ亙 atunci, ceea ce pare a fi retragere este o creネ冲ere continuト, o recunoaネ冲ere a oglindirii noastre テョn legi mai cuprinzトフoare, legi de creネ冲ere, legi de desトプテ「rネ冓re... Intrarea- ieネ冓rea, fluxul ネ冓 refluxul ne definesc prin relaネ嬖e cu materialitatea purtトフoare de perfecネ嬖une a formei. Cochilia nu este doar ceea ce vede lumea cテ「nd ne priveネ冲e, este ネ冓 proiecネ嬖a din interior spre exterior a unui sentiment vital de siguranネ崙, proiecネ嬖a nevoii de a ne テョntinde spre lume avテ「nd permanent certitudinea 窶彗coperirii窶 noastre テョn faネ嫗 ei, a protecネ嬖ei テョntru desトプテ「rネ冓re, テョntru cunoaネ冲ere, テョntru autocunoaネ冲ere... Descoperim lumea prin lunecare, prin palpare, prin posedare. Descoperim cト lumea existト テョnlトブntrul ネ冓 テョnafara noastrト deopotriva. Descoperim cト lumea suntem noi.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy