agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-12-30 | [This text should be read in romana] |
Saddam Hussein a fost spânzurat. Generalul Pinochet a murit de moarte bună , în patul său. Saddam Hussein s-a predat- și avea tot dreptul să o facă, în calitate de prizonier de război, americanilor. Americanii l-au trimis la spânzurătoare. Americanii i-au trimis pe compatrioții lui la Abu Gharaib și la Guantanamo. Americanii își trimit prizonierii de război la spânzurătoare- contrar oricărei prevederi legale și de bun simț. Trebuie spus , pe de altă parte, că nici unul din prizonierii de război luați de irakieni în 1991 și 2003 nu a fost torturat sau executat. Dar pentru americani irakienii sunt doar niște untermenschen buni de a fi puși în zgardă și călăriți de soldățoaice cu 2 clase mai mult decât trenul.
Generalul Pinochet a murit de moarte bună. Călăul din Chile, cel atât de urât de poporul său încât a cerut să fie ars- a murit cu zâmbetul pe buze, știind că nu are să-i fie frică de nimic. De ce ? Pentru că era "dictatorul lor". Pe numele lui Pinochet a fost emis un mandat de arestare internațională, de către un judecător spaniol. Pinochet omorîse și spanioli la viața lui. Dar el era dictatorul cel bun. Așa încât atunci când a fost arestat din greșeală în Anglia, Jack Straw, micuțul Jack i-a dat imediat drumul, și-a cerut scuze și i-a periat frumoasa uniformă militară. A'dracului democrație, nu-i așa ? Saddam fusese într-o perioadă și el "dictatorul lor". Saddam a fost într-o perioadă bun. N-a mai fost bun atunci când s-a plâns de Kuweit. Era falit în urma războiului cu Iranul- purtat la insistențele "lor" și s-a supărat că kuweitienii care au stat acasă i-au cerut și pielea pentru a-și plăti datoria. Conducătorii Kuweit-ului sunt unii din cei mai viteji arabi- fac toate războaiele la televizor, departe de conflict. Atunci când Saddam a invadat Kuweit-ul avioanele de luptă kuweitiene n-au putut decola pentru că trebuia eliberată pista pentru ca familia domnitoare să fugă în Indonezia. Lovind în Kuweit- stat absolut artificial, apărut din teritoriul Irakului la insistențele americane- Saddam a lovit în interesele mândrului Texas. Deci Saddam trebuia să piară. Americanii i-au învățat ceva foarte important pe irakieni. Din cultura lor "democratică" i-au învățat despre lynch courts- sau modul în care se ține extrem de democratic o judecată astfel încât aceasta să se termine cu un linșaj. Nu a contat faptul că Saddam a fost judecat pentru o chestiune curentă în Orientul Mijlociu, practic o cutumă. Și fostul președinte Assad, și regele Hussein și mai ales prietenul americanilor- Hosni Mubarak fac în mod curent ceea ce i s-a reproșat lui Saddam. Nu a contat faptul că saddam a fost apărat de un fost secretar de stat SUA- Saddam trebuia să moară- și a murit. În acest moment americanii au făcut cea mai mare prostie din istoria nefericită a războiului din Irak. Au creat un martir sub flamura căruia se vor strânge nu numai fostele cadre ale partidului Baas ci și toți cei care nu-i înghit pe invadatori- adică populația Irakului. Americanii au arătat lumii întregi cum se poartă cu niște oameni învinși care s-au predat. Americanii au dat dovadă de faptul că "democrația originală" se termină cu lanțul de spânzurătoare.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy