agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-04-21 | [This text should be read in romana] | Dedicată tuturor celor care cred, dar nu se dau în lături să verifice socotelile. O, Kama, cine știe oare socotelile dragostei? minte dacă aș avea pe măsura dorinței poate aș fi pandit, un mare guru dar eu nu sunt decât un om fără castă, un biet sărăntoc... cu gene lungi. regina m-a chemat, dorind să știe nu despre minte - curaj am ce e drept pe masura dorinței. orice câine are ziua lui - a mea a fost ieri. azi i-am rupt siragul de perle, am fost batut la… tălpi și dat afară în brânci - rău m-ar durea inima dacă n-aș fi plin de vânătăi. un rakhsha mi s-a vârât între degete când încordam arcul. dintre perle o șesime s-au rostogolit pe podea unde le-am adunat după felul măgarului sălbatic o cincime în pat unde iar, te-am slavit, doamne în vreo câteva rânduri o treime le-a adunat ea, eu mi-am adunat răsuflarea, doar de gura lumii o zecime am prins - șase mărgăritare încă mai atarnau pe ață la urmă a vrut să știe câte perle au fost întru-totul ce păcat că, să raspund, habar n-am avut, o, Kama - aceasta e pricina din care astăzi zac pe trepte cu treizeci de vânătăi … pe fund. Notă: bazată pe o scurtă problemă-poem publicată în “The Universal History of Numbers” de Georges Ifrah. “Whilst making love a necklace broke. A row of pearls mislaid. One sixth fell to the floor. One fifth upon the bed. The young woman saved one third of them. One tenth were caught by her lover. If six pearls remained upon the string How many pearls were there altogether?” Vechile texte stiințifice indiene erau în general scrise în versuri. Poezia în cauză a fost scrisă pe la 1150 e.n. de Bhaskaracharya, un savant ale carui contribuții în domeniul matematicii și mecanicii au fost adunate într-un volum numit Lilavati - Cel încântator, plin de farmec. Astazi puțini îl mai știu și matematica a uitat să mearga de mână cu dragostea.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy