agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-07-27 | [This text should be read in romana] |
Priveste fix spre orizont . Cu sete , cu ardoare . Cauta locul de unde ti-a izvorat copilaria . Soarele dezmiarda trecutul si-ti arunca in cale clipele ce vor veni . Le vezi venind? Dar trecutul ? Ai observat ce sentiment ? Atunci cand s-a dus trecutul si s-a disipat in violet , cand a inceput sa nu fi fost existat ?
Acum intoarce-ti fata catre oameni . Ii vezi? Pariez ca nu mai ai taria sa le zambesti . Ei sunt hotii clipelor tale trecute iar acum vor sa recidiveze . Nu te intrista . Cum ? Incepi sa-ti dai seama ca ai trait degeaba ? Stii ? De aici incep toate povestile cu apusuri de soare . Ei , dar linisteste-te ! Din punctul acesta exista doar doua drumuri de urmat . Cel spre o luciditate cronica , clara pana la durere , insomniaca si mistuitoare , in care nu vei mai avea pe nimeni langa tine , decat poate doar “colegii” de sanatoriu , sau ... cel ce te va duce inapoi in supa de viermi , in calmitatea si perfectiunea aparentelor , atat de convenabila prostilor , in dimensiunea cu cliseuri anoste si repetabile , unde doar clipocitul neuronilor inactivi , care stau , holbandu-se unii la altii , tolaniti intr-o rana pe niste deziderate utopice si ridicole , ridicate la rang de tel , doctrina sau chiar filozofie mai deranjeaza linistea atat de calda si comoda ce-i defineste pe toti . Au venit . Vor sa-ti fie alaturi . Ce ti s-a intamplat ? Se temeau ca te-au pierdut ! Nu , nu ! Nu privi spre mine . Raspunsul nu-i aici , iar ei , bietii de ei , oricum nu ma vad . Uite cu cata caldura te imbratiseaza . Toti iti sunt alaturi si te vor inapoi ! Vor sa “te faci bine” ! Nu prietene ! Nu te simti vinovat . Stiu , e mult mai cald si mai comod acolo . Hai , nu te sfii , zambeste-le ! Asa . Vezi ? Te-ai facut bine . Doar nu era sa pleci la drum ca un nebun . Si in plus ti-ar fi lipsit vremelnicia si deșertul ! Asa este ! Au recidivat . Ei te cara pe brate , multimea se agita , se bucura pentru tine , ici colo se aud cantece de veselie , te-au recuperat . Dispari odata cu ei in zare , iar eu , odata cu soarele ma scurg , solitar , din crepuscul in noapte ! Somn usor , prietene !! (dedicat fostilor mei prieteni care au ales calea cea usoara si “s-au facut bine”)
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy