agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-07-11 | [This text should be read in romana] |
Cine aleargă prin noapte și vânt ?
E tatăl cu fiul, călare mergând; El ține în brațe copilul schilav Căci bietul de el de mult e bolnav. ,,- Ce vezi băiete? Ești palid la față !" ,,- Al ielelor rege de loc nu-l vezi, tată ? Coroana-i lucește și trena-i atârnă". ,,- Þi-e frică băiete, e umbră de bârnă". ,,- Hai, vino copile, vino cu mine Și jocuri frumoase juca-voi cu tine, Pe râuri, prin lanuri mănoase, Și-ți da-voi veșminte din aur, frumoase." ,,- Tu, tată, ești surd ? Nimica n-auzi, De rege în haina-ți cu drag să m-ascunzi ?" ,,- Taci fiule și stai liniștit Căci pomii, din frunze acu' ți-au doinit." ,,- Hai, vii? Copil frumos, nu vii ? Am fete frumoase ce-s mici și zglobii; Dansează și cântă în noaptea albastră Tu dormi fără grijă cu noaptea-n fereastră." ,,- Ești orb, tată ? În noapte nu vezi Ielele, și vrei să mă pierzi ?" ,,- Ba văd doar râuri cu ape nebune Cu maluri căzute sub sălcii bătrâne." ,, - Îmi place al tău chip și mult te iubesc; De nu vrei să vii, acum, te răpesc." ,,- Tu, tată, puternic mă ține Văd regele cum vine spre mine." Și tatăl în goană pornește, Doar drumul cu ochii privește. În curte, acasă, nebun e de tot : Privește cu lacrimi : copilul e mort.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy