agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2016-12-20 | [This text should be read in romana] |
ochii ca niște fluturi speriați și-au deschis
aripile pleoapelor și-ascultă în întunericul nopții ritmul accelerat de sub coaste. oare a fost ca o reacție de împotrivire a creierului la ideea de-a încerca o eglogă cu cei doi frumoși tineri de pe scară elevi premianți crescuți de bunici? la ceas de-nserare veneam din oraș când pentru prima dată i-am văzut stând atât de aproape pe banca rece într-o tandră și nevinovată atingere de trupuri de la genunchi până la tâmple comunicând muguri de trăiri ascunse aplecați uitați parcă de lume deasupra telefoanelor mobile. am avut o sâire de gând. "copiii care se iubesc nu sunt acolo pentru nimeni..."mi-au venit ca din senin versuri citite demult și parcă aș fi vrut să mă-ntorc din drum să nu le stric bucuria clipelor sacre și totuși... m-au salutat cu bujori în obraji le-am răspuns cu drag "bună copii" înainte de somn mă gândeam să-i fac eroi într-o eglogă îi și vedeam pe-o pajiște de mai el rupând flori de romaniți punându-i-le-n păr ea râzând toată suflându-i între ochi puf de păpădie apoi sub sălcii pe mal de pârâu șoșotind... întristarea lor la gândul despărțirii când vor pleca în alte țări la studii... natura participă vin nori acoperă soarele cerul tunete vânt stropi repezi ei fug spre căsuța coșcovită din deal în cerdac râd că sunt uzi se sărută... mă rog tot tacâmul... visul s-a deschis cu un soare alb pe un cer lăptos un câmp cu flori și iarbă tot albe vălurind fără zare pe deasupra plutind parcă un el și o ea tineri cu chipuri de alb translucid și nu știam dacă veșminte sunt albele fluturări vaporoase ori aripi. păreau că se cheamă veneau unul spre altul grăbit cu mâinile-ntinse ca de îmbrățișare dar când aproape să se ajungă mâinile lor luau foc și fugeau înapoi dar ei tot veneau și veneau într-o dureroasă dorință de împlinire în ultima disperată încercare au vrut să treacă prin foc dar i-a prins vâlvătaia și i-a aprins două torțe de flacără albă. într-o tăcere de moarte au ars și s-au stins cu soare cu cer cu câmpul de iarbă și flori și s-au făcut toate un fel de glob ca al meu dintr-un îndepărtat Crăciun numai că în el nu pluteau fulgi ci ca-ntr-o urnă pâcloasă cenușă. și globul creștea și creștea micșorând spațiul până la mine și eu țintuit locului mă întrebam cu rușine că-s om dacă tinerii erau evrei arși la Auschwitz japonezi la Hiroșima sau vietnamezi în junglă arși cu napalm ori poate-s de-ai noștrii de la Timișoara sau Colectiv... un pas ca globul să mă cuprindă când undeva nu știu de unde avioane de luptă au spart pragul sonic și-atunci ca niște fluturi speriați și-au deschis ochii aripile ... încă sub coaste ritmu-i alert oare de ce mai moare cineva ucis de Crăciun?
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy