agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2017-02-15 | [This text should be read in romana] |
cel mai rău doare când
vine primăvara și zambilele încearcă să înflorească atunci odată cu albul / rozul / albastrul... iese de sub pământuri plânsetul copilului rămas orfan înainte de a se naște ZAMBILÃ este doar un cuvânt unul pe care – nu se știe de ce – poeții se sfiesc să îl folosească într-un fel erau florile Bunicii ca și albinele care înțepau estetic rămânea o urmă de martie în eul prins în zăpezi erau și florile lui Lili... Lili alesese anume să plece atunci când pământul scotea iremediabil plânsetul acela Lili avea fața maronie-maronie și convoiul devenea nesfârșit... cândva Paștele căzuse devreme de tot Mama aducea Acasă dicționare gigantice cu foițe hipersensibile o majusculă încrustată războinic și toate cuvintele o luaseră la vale sub umbra foștilor vișini mirosea năprasnic a zambile mireasma aceea de viață amestecată cu moarte nu citisem integral Daniel Defoe / rămăsesem pe insulă și cozonacul avea un gust aparte (poate cuptorul o luase razna sau cine știe ce mirodenie?!) litere încâlcite strangulează inflorescențe albe / roz / albastre... chiar și așa ele își poartă singure de grijă ies de sub greul pământului veghează grădinile de departe când rătăciți prin lumi ne-ale-noastre noi lunecăm... lunecăm... ZAMBILÃ nu este de fapt un cuvânt nici măcar un referent este o stare tot la fel cum Dumnezeu / Iubire / Absență... un fel de gust personal despre care nu se discută cu care pur și simplu se trăiește în realitate niciodată nimeni nu a tăiat vreun cordon ombilical doare primăvara asta cu zambilele ei cu tot și acest poem care nu vrea cu niciun chip să se sfârșească nu vrea să se....
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy