agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2017-05-05 | [This text should be read in romana] |
Sensurile oamenilor sunt direct proporționale cu mărimea lor, care înglobează amplitudinea dimensiunilor existențiale, anvergura vocațiilor și mărimea potențialului și a travaliului spiritual.
Oamenii fără sensuri cred în exotericul È™i esotericul nimicului, din care fac non-sensuri, își duc viaÈ›a ca pe o povară È™i pentru ei existenÈ›a nu are nicio semnificaÈ›ie, căci ei cred că plenitudinea, fericirea È™i extazul È›in de supranatural, È™i-au redus spiritul până la non-fiinÈ›are, desfid totul, pe care-l cred responsabil de suferință, boală È™i psihopatii. Omul profund inserează în realitate exotericul È™i esotericul, face din sincretism o estetică complexă È™i transformă aporia în dialectică, abstrage din tot profunzimea din care-È™i face crez, induce în conÈ™tiență adevărurile care se mulează pe structura ei evolutivă. Omul superficial își aÈ™ază cu grijă în viaÈ›a sa rectilinie È™i uniformă suprafaÈ›a fără adâncimi È™i înălÈ›imi, configurată din conexiunile platitudinilor, superficialității, ignoranÈ›ei È™i obtuzității. Ȋntre omul profund È™i omul superficial se miÈ™că omul mediocru, cu pretenÈ›ii de erudiÈ›ie pe care nu o atinge niciodată. Omul cuminte nu are stări oscilatorii, în care minusul alternează cu plusul, într-o recurență ce debusolează, în timp ce omul îndrăzneÈ›, insolent È™i tupeist face din bunul-simÈ› o emoÈ›ie consecventă È™i se debarasează de afectele versatile, iar între omul cuminte È™i omul cumsecade există relaÈ›ii structurale È™i de configuraÈ›ie. Omul cuminte consideră blasfemii calomniile, defăimările È™i insultele, iar între omul cuminte È™i omul obraznic există o discrepanță care se vede în comportament, vorbire È™i se intuieÈ™te în gândire. Corpul e un sistem complex cu entropie variabilă în funcÈ›ie de calitățile sau defectele supraconÈ™tientului, conÈ™tienÈ›ei, lucidității, de puritatea sau impuritatea luminii, iar părÈ›ile sistemului uman cele mai reprezentative sunt spiritul, raÈ›iunea, intelectul, cugetul, gândurile, eurile, sinele, sufletul, stările È™i afectele. Toate acestea sunt entități bine închegate, aflate într-o configuraÈ›ie ce-i conferă sistemului uman armonie sau dezarmonie, echilibru sau dezechilibru, stabilitate sau labilitate, ordine sau haos, sănătate sau boală, fericire sau suferință. Când energia curge încontinuu È™i constant, corpul se simte bine, iar când energia este discontinuă, fluctuantă, intermitentă È™i sincopată, corpul este străbătut de simptomele disfuncÈ›ionalităților.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy