agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2023-08-22 | [This text should be read in romana] |
Nu vreau să mă gândesc, ravagii-s la noi,
bădiță Mihai, puzderie, frate, la ce s-a ajuns!... ulițe mari, târguri urâte. Îți scriu din sat, Nouă Bolgii Bucureșci, ca tu să-mi răspunzi din Iași, domnește, din bojdeuca Țicăului. Ori din Tg. Neamț Lumea noastră era chiar adevărată, vie. Asta, din 2023, este doar cortegiu de plăceri, nepricepere la scrisul cel înalt, prin presă văd doar ceea ce-ți venea la "Timpul" — știri străine, cu sursă comună de undeva din Uie Șuie, ca de-aiurea, de niciunde. M-am întâlnit cu nenea Iancu Plimbatu' prin Berlin, el era și mai morcovit, nu voia să-l mai descos nici despre curtea ce-o făcuse Veronicăi, în Iași, de l-a și caftit, i-a învinețit un ochi, de și-a pus monoclul, nici despre imbecilitatea politicienilor ce ajung mari și tari la chefurile de pe malurile Dâmboviței, nici despre politica externă-a României, un fel de afacere cu austrieci, germani, englezi, dar și cu văcarii, vânătorii ăia nespălați din preeriile continentului de peste Atlantic, devenit o... Suă, cică o putere a lumii, parcă ieri se băteau în răzbelul Nord-Sud! Un lucru am observat. Nu mai ține-un om din Țară Românească la Trăian. Cică i-a plăcut conducătorului ce ne-a supus pe câțiva să vadă lumea altfel, șuie, clătinată de... val. S-a născut nu-n Hispania, ci în... Murfatlar direct, în vinul Sciției Mici, să fie și el un dom' Mitică, preș, șmenar. A vândut și flota romană la preț de fier vechi, a avut o amantă elenă pe aici... Se mutase de la Amsterdam, de la Anvers, arzând beat toate corăbiile gallice, cu-a sa, din Roma a adus viciile italice, mai ales corupția, deși Troesmis avea legi stricte, alegeri zise libere, cei mai înstăriți cetățeni deveneau magistrați, veterani romani proveneau din foști luptători în ale, cohorte, din toată lumea. Bădiță Mihai, m-am săturat, de mor, în Bucureșci, mi-e dor de Tincuța me, de alivenci, pui la ceaun, de sarmale, sălăți de la urs și alte răcituri. Hai să fugim, amândoi, în Basarabia, să te-ntâlnești iarăși cu Nicuța, urcă-n trenul București-Chișinău!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy