agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2024-07-22 | [This text should be read in romana] |
⢠âUnde sunt zĂ pezile de altĂ datĂ ?â
Či chiar clasicele frumoase anotimpuri ce ne ĂŽmbogĂ Čeau ĂŽn fiecare an viaČa cu caracterul specific fiecĂ ruia, cu bucuria de a recunoaČte trecerea vremii prin sĂ rbĂ toarea schimbĂ rii din aer, cĂ ntec, joc, miresme, pastelate peisaje? Pare cĂ acest curs firesc Či armonios, dispare treptat ĂŽn lumea noastrĂ de astĂ zi, plinĂ de schimbĂ ri. ĂncĂ ntĂ toarea invitaČie la Concertul festiv al Filarmonicii din Vâlcea âI. Dumitrescuâ din 29 iulie la orele 19,30 âArmonii Estivaleâ cuprinde un program antrenant cu soliČti de exceptie, dirijat de Maestrul Tiberiu Dragos Oprea. Printre ariile celebre de operĂ interpretate de cei trei tenori ieČeni, ies ĂŹn evidenČĂ cele 4 concerte pentru vioarĂ âAnotimpurileâ de A. Vivaldi, o adevĂ ratĂ oglindire ĂŹn trecutul de aur al muzicii de la 1700. Acestea vor fi dedicate publicului de violonista Delia Diaconescu, cu mĂ iestria ce o caracterizeazĂ . D.D a ĂŹnceput studiul viorii ĂŹntr-o familie de muzicieni la vârsta de 7 ani, a absolvit Liceul âDinu Lipattiâ si Universitatea NaČionalĂ de MuzicĂ din BucureČti. Apoi a urmat Studiile Erasmus la Viena, Masteratul de Interpretare solisticĂ la Conservatorul din Verona, Academia InternationalĂ la Imola (Italia), Russiche Musik Akademie la Dortmund (Germania), Academia MuzicalĂ âMenuhinâ (Elvetia), evoluĂŹnd astfel sub ĂŹndrumarea unor maeČtri de talie mondialĂ , ĂŽncepând cu M. Iftinchi, Čtefan.Gheorghiu, L.Prunariu, I. Oistrach, A. Ostrovski, S.Swedisch, G. Winischoffer, S. Yarosevich, K. Boghino (muzicĂ de camerĂ ), M.Ricklund, P.N. Masi. Bogata sa activitate concertisticĂ ca solistĂ ĂŽn ČarĂ Či ĂŽn strĂ inĂ tate cuprinde un vast repertoriu solistic - Bach, Vivaldi, Mozart, Haciaturian, Prokofiev, Sibelius, Brahms Čostakovici - si cameral. Desigur studiile si diplomele obČinute pe parcursul anilor au ajutat la formarea tehnicii si la dezvoltarea artisticĂ a violonistei, dar cristalizarea esenČei, expresie a temperamentului sĂ u sensibil, este ancoratĂ ĂŹn rĂ dĂ cini culturale de viziune amplĂ , cĂ rora se alĂ turĂ zestrea ĂŽnnĂ scutĂ de a exterioriza Či dĂ rui cu mĂ iestrie substanČa realĂ a pieselor interpretate, precum si puterea de transmisie. Dintre compozitiile dedicate viorii de A.Vivaldi, unul printre cei mai virtuozi violoniČti din timpul sĂ u, celebrele âAnotimpuriâ sunt poate ĂŹn mod absolut unul dintre âČlagĂ releâ preferate de publicul meloman si profan, fiind ĂŽndrĂ gite de tineri si vârstnici. Virtuozitatea instrumentalĂ de exceptie, le conferĂ o strĂ lucire unicĂ . Ele reprezintĂ un exemplu important de muzicĂ programaticĂ , fiecare concert referindu-se la un anume anotimp, cu intentia de a -l descrie prin armonii reci, sau alunecoase â iarna, energia renaČterii prin cĂ nt de pĂ sĂ rele - primĂ vara, ritmuri voioase â vara, atmosfere de vĂ nĂ toare si cules de struguri - toamna, captivând atenČia ascultĂ torului ĂŽn orice moment. UrmĂ torul concert al violonistei Delia Diaconescu, va avea loc la Ateneul Român din CapitalĂ ĂŽn data de 10 noiembrie 2024, unde va interpreta Concertul n.3 in si minor de C. Saint Saens. Ăn prezent Delia este concert maestru la Filarmonica SimfonicÄ din Vâlcea. P.S. Ăn evoluČia artisticÄ a Deliei un rol esenČial l-a avut TÄnČica, mama ei, care i-a spus cÄ oricât de important este talentul nativ fÄrÄ o exersare permanentÄ, o muncÄ asiduÄ, nu poČi atinge performanČe unice. Responsabilitate, modestie Či un talent exploziv sunt calitÄČi pe care Delia le aratÄ când urcÄ pe scenÄ.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy