agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-04-20 | [This text should be read in romana] |
Un cuvânt așa bizar
Adineauri nobil, solitar De cuvinte ordinare Juvenile și precare. Creație-a fost, de când a fost, De când există existent, De când materia se îmbiba În lume, totul din nimica. Creație-a fost, și-există. Acum ea e definită, Însa omul și creație… Doi copii în recreație. Omul – sursă de creație – El ceează un infinit Pornind el de la nimic; Însă ce el realizează? Omul este ce creează: Este bloc, este oraș, E din junglă copilaș Ce se bate-n piept trufaș. Omul este ce creează: O mașină-n patru roate, E un avion pe state Este cel ce explorează! Dar natura mutilează, Taie pomi și-i defrișează Și deșeuri deversează Peste apele ex-clare. Omul e atât de “mare” Scavi, de mult nu mai sunt oameni, El se crede-așa de tare Că e omenie-n oameni. Însa zoo-ul ce este? Animal cu zabrel’ este! E o sursă, convenabil, De sclvie… mai amabil! Dară vara e mai caldă Iarna-i și ea rece, rece; Primavara-i tot mai rară Iară toamna reped’ trece. Deh! Creația omului mare Peste toate animale: Ape coboară murdare În petrol ‘soțit de mare. Asta este o creație! Asta e o… revelație! Căci pământul de sub zare E prezis…către pierzare. Dar asta-i pentru creație Și nu e ce-a fost odată; Nu mai este armonie Ci ne e... invers redată: E dezastru, nu e creație E o ciumă legizată Și nu spun o aberație: Omul este … increație.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy