agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-04-26 | [This text should be read in romana] |
"Never explain
Never complain" Poate că s-a întrebat cineva ce am eu, Eugen Gălățeanu cu dl.Șora, acea personalitate proeminentă a...a cuiva (dar ce operă are dl.Șora ?), oricum. Răspunsul este foarte simplu. Nu am nimic în principiu- dacă dl.Șora n-ar fi făcut un rău imens acestei țări. Un rău imens ? Da, dl.Șora a ucis cu "grație" de hipopotam învățământul românesc. Când ? Păi, la un moment dat, cam prin 1990 dl.Șora a fost făcut ministru al învățământului. Nefericită numire. În primul rând, dl.Șora- atâta cât avea domnia sa calități respectabile (cine e dl.Șora ?) habar nu avea de învățământ. Dl.Șora- personalitate prespălată a societății civile românești (cine e dl.Șora ?) nu avea nimic în general cu cultura- dar dl.Șora a avut un prieten puternic în dl.Roman-care a apreciat toți ciudații (cine e dl.Șora ????) și l-a făcut ministru. În această calitate dl.Șora a devenit dl.Vișinski a perioadei post-revoluționare. Jalnicele tribunale ale studenților au dat afară personalități ale învățământului românesc (profesorii exigenți) păstrând ciurucuri (și îmi vine în minte doar dna.Julieta Florea-politehniștii știu).Dl.Șora a introdus un anarhism de prost gust- caracterizat prin desființarea uniformelor (ciudat, în Anglia și Franța se poartă- și mai în toate statele europene) și moartea unei minime discipline școlare. Dl.Șora a distrus- și n-a clădit nimic. De aceea dl.Șora poate binemerita de la patrie.Este exemplul perfect de om promovat doar pentru că a fost dizident- fără merite, fără absolut nimic care să-l fi îndreptățit la postul de ministru. Doina Cornea ar fi avut de n ori mai mult drept de a deveni ministrul Învățământului. N-a fost să fie. Peste ani, atunci când elevii aruncă în profesor cu cocoloașe și scriu prostii la bacalaureat se gândesc fericiți la dl.Șora.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy