agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-05-10 | [This text should be read in romana] |
Monarhiile își sarbătoresc anual capetele încoronate pentru a reaminti tradiția lor, forța lor de a emana imagini și acțiuni pozitive.
Europa este, prin excelență, continentul monarhiilor, iar timp de aproape un secol, România și-a sărbătorit pe 1o mai regii din familia Hohenzoller Sigmaringen, reunind în esența evenimentului trei momente marcante din istoria sa: -1866, la București, în fața parlamentului, Carol I jura că va fi credincios legilor țării,că va păzi religia românilor, integritatea teritoriului și că va domni ca domn constițional, -1877, pe baza rezoluției votate de parlament, cu o zi înainte, Carol I proclamă independența față de Poarta Otomană, -1881, Carol I a fost încoronat ca Rege al României, iar România a fost ridicată la rangul de Regat. Și toate aceste trei evenimente s-au întâmplat la data de 10 mai. Un vultur veni din munte și ne-a zis: -români eroi, știu un prinț viteaz și tânar ce-ar veni cu drag la voi. Daca vreți vi-l dau ca vodă -vrem cu toții să ni-l dați. Și ne-a dat pe vodă Carol într-o zi de 10 mai. 10 mai va fi de-a pururi sfântă zi, căci ea ne-a dat Domn puternic țării noastre libertate și Regat. 21 salve de tun pentru această zi... Bibliografie: -ziarul Unirea, 10 mai 2006, -cântec patriotic"10 mai" al anilor `3o.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy